شکست‌های پی در پی ائتلاف سعودی

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 15:12:2

تهران - الکوثر: گزارش‌ها حکايت از انهدام و به غنیمت گرفتن ده‌ها ماشین جنگی متجاوزان، قطع خطوط امدادی جدید و کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی متجاوز و مزدور سعودی در یمن دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با شکست پیشروی مهاجمان در مناطقی از جبهه های مرزی یمن، دهها نیروی مزدور عربستان کشته یا زخمی شدند. در شرق پایگاه نظامی دود در جیزان یک نفربر مزدوران با موشکی هدایت شونده هدف قرار گرفت و تمامی سرنشینانش کشته شدند. همچنین مواضع نظامی مزدوران در پایگاههای خفاقه، فریضه و معریضه زیر آتش گلوله های توپخانه قرار گرفت. پیشروی مزدوران در تپه های نزدیک به جبل الدخان نیز با شکست مواجه شد و شماری از مزدوران پس از گرفتار شدن در میدان مین، کشته یا زخمی شدند. در عملیاتی علیه مواضع مزدوران در نجران و در نزدیکی گذرگاه خضرا، شماری از آنان کشته یا زخمی شدند. مراکز تجمع مزدوران در نزدیک گذرگاه خضرا و صحرای بقع نیز با گلوله باران توپخانه ای مواجه شد. در شکست پیشروی مزدوران در دو منطقه جبل شعیر و غرب مجازه در عسیر عربستان شمار قابل توجهی از نیروهای مزدور کشته و تعدادی نیز زخمی شدند، همچنین حمله خمپاره ای به مراکز تجمع مزدوران در غرب مجازه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت. 

 

گورستان نیروهای مزدور در مرکز نظامی الموسم عربستان

شبکه تلويزيوني المسيره تصاویر ویژه ای از گورستانی پخش کرد که به نیروهای مزدور ائتلاف تجاوز به یمن تعلق دارد. این گورستان که در مرکز المُوَسَّم جنوب غرب جازان در عربستان، در مجاورت جبهه میدی و در پشت خطوط مقدم نبرد قرار دارد به خوبی بیانگر حجم تلفات انسانی متجاوزان و مزدوران وابسته به آنها در حمله به یمن است.

گزارشگر المسیره در گزارش خود تصریح کرد، مرکز الموسم عربستان که روزگاری مبدأ آغاز بسیاری از حملات به یمن بود امروز به گورستانی بزرگ برای نیروهای متجاوز، منافق و مزدور تبدیل شده است. بزرگ ترین کاری که ائتلاف متجاوزان در حق افرادی که در این گورستان دفن شده اند کردند انتقال اجسادشان از میدان های درگیری بود زیرا ائتلاف، اجساد بسیاری از نیروهای مزدور را در میدان های نبرد رها می کند. دفن اجساددر این گورستان همچنان ادامه دارد و گورستان روز به روز گسترده تر می شود.

 

شکستهاي پي در پي و نابودي ماشينهاي جنگي ائتلاف سعودي

شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی از تحولات جبهه ساحل غربی یمن از انهدام بیست خودروی نظامی وبه غنیمت گرفتن ده ماشین جنگی متجاوزان، قطع خطوط امدادی جدید و کشته و زخمی شدن دهها نیروی متجاوز و مزدور خبر داد.
گزارشگر المسیره در گزارش خود تصریح کرد، قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی در جبهه ساحل غربی حماسه بی سابقه ای خلق کردند، آنان به پیروزی هایی دست یافته اند که ارتش های نظامی کاملا مجهز نیز قادر به خلق چنین پیروزی هایی نیستند. در حماسی ترین مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح، مجهز به نیروهای دریایی و هوایی و بهره مند از همراهی فرانسه و آمریکا و برخی کشورهای دیگر، دهها نیروی مزدور و متجاوز کشته و زخمی شدند.
به گزارش این شبکه، بر اساس اظهارات منبعی نظامی که در گفتگو با خبرگزاری سبأ سخن می گفت: بیش از بیست ماشین جنگی و زرهی دشمن منهدم و ده ماشین جنگی و خودروی نظامی به غنیمت گرفته شد. رزمندگان قهرمان یمنی در چارچوب برنامه ریزی عملیاتی جهت تحت فشار قرار دادن دشمن، در عملیاتی حساب شده موفق شدند خطوط امدادی مزدوران را در محورهای دیگری چون نخیله و مجیلس قطع کنند تا خطوط امدادی این مناطق نیز به سرنوشت، خطوط امدادی فازه و جاه دچار شوند. همزمان یگان های ویژه عملیاتی در اقدامی مشابه در الدریهمی موفق شدند تعداد زیادی از مزدوران را از پای در آورده یا زخمی و بخشی از تجهیزات جنگی آنان را نابود کنند.

در این منطقه نیروهای مهاجم پس از شکستی سخت مجبور به فرار شدند تا جایی که نتوانستند کشته ها و زخمی های خود را منتقل کنند. یک منبع نظامی تاکید کرد در اقدامی که بیانگر رعب و وحشت در میان متجاوزان است، جنگنده های متجاوز با هدف اجبار مزدوران به تداوم نبرد و هشدار جدی به آنان مبنی بر اینکه در برابر خود فقط دو گزینه مرگ یا پیشروی در جنگ را دارند، به مراکز تجمع نیروهای مزدور حمله کردند و هفت ماشین جنگی مزدوران را به همراه سرنشینانشان هدف قرار دادند در نتیجه برخی از نیروهای مزدور کشته یا زخمی شدند. بر اساس اظهارات منبع نظامی اعلام خبر، نیروهای متجاوز بر خلاف رفتار با مزدوران داخلی یمن، با استفاده از بالگرد آن دسته از کشته ها و زخمی های مزدور را که تابعیت غیر یمنی دارند از میدان های درگیری دور کردند. در پی شکست های متوالی متجاوزان در جبهه ساحل غربی، متجاوزان با بهره گیری از نیروی هوایی و دریایی، موج حملاتشان را علیه فرودگاه حدیده تقویت کردند، آنان زیرساخت های فرودگاه را هدف قرار دادند تا جایی که مراکز دیده بانی و باند فرودگاه به طور کامل آسیب دیدند. در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نیز بر اساس شرایط جنگ و ضرورتی که افزایش دامنه عملیات هجومی دشمن ایجاد کرد تاکتیک های دفاعی متناسبی اتخاذ کردند تا بتوانند در برابر برتری هوایی و دریایی دشمن واکنش مناسب تری انجام دهند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 15:11:54

دسته بندی :