افشای حضور نظامی آمریکا در یمن

یک شنبه 20 خرداد 1397 - 12:45:57

تهران - الکوثر: یکی از شبکه‌های وابسته به حزب «اصلاح» یمن، به حضور نظامی آمریکا در این کشور به بهانه مبارزه با القاعده، اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که این روزها شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های مختلف وابسته به حزب تجمع یمنی برای اصلاح (اخوان یمن)، با انتشار گزارش‌ها و یادداشت‌های مختلف علیه جنبش انصارالله یمن، شعار مرگ بر آمریکای این جنبش را به سخره می‌گیرند و منکر حضور آمریکا در یمن می‌شوند، یک شبکه تلویزیونی وابسته به همین حزب که از ترکیه پخش می‌شود، پیش از این به حضور نظامی آمریکا در یمن اعتراف کرده بود.

به نوشته پایگاه خبری «متابعات» رسانه‌های همسو با این شبکه ادعا می‌کنند که انصارالله صرفا شعار می‌دهد و آمریکا در یمن حضور ندارد و این جنبش از این حربه علیه آمریکا استفاده می‌کند تا نفوذش در منطقه و کشور را گسترش دهد.

اما شبکه «بلقیس» که «توکل کرمان» از رهبران اخوانی در حزب الاصلاح آن را اداره می‌کند، آگوست سال گذشته، گزارشی درباره سقوط یک بالگرد آمریکایی در نزدیکی سواحل جنوبی یمن و کشته شدن یکی از افسران نظامی آمریکایی منتشر و اعلام کرد که این بالگرد حامل 6 سرنشین بود که 5 نظامی آن نجات یافتند اما یک تن از آنها در این ماموریت تمرینی کشته شد.

واشنگتن نیز در همان زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروندبالگرد بلک هاوک آمریکا با شش سرنشین در سواحل یمن سقوط کرد که پنج نفر از سرنشینانش نجات یافتند.این حادثه در 32 کیلومتری سواحل جنوبی یمن روی داد و ارتش آمریکا به دلیل سقوط این بالگرد اشاره‌ای ‌‌نکرد، اما اذعان کرد بالگرد سقوط کرده در یک ماموریت تمرینی و در حال گشت‌زنی نزدیک سواحل یمن بوده است.

گفته می‌شود که آمریکا در جنگ یمن نیروی نظامی ندارد؛ اما معمولا ناوهای جنگی و هواپیمابر ارتش این کشور در اقیانوس هند و یا دریای سرخ به ویژه نزدیک تنگه باب‌المندب مشغول گشت‌زنی هستند و بالگردهای نظامی آن به بهانه مبارزه با القاعده در جنوب یمن، اقدام به بمباران می‌کنند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 20 خرداد 1397 - 12:45:51

دسته بندی :