محورهای تبلیغی رسانه های فارسی زبان با تمرکز بر اقدامات ضد برجامی رژیم صهیونیستی

جمعه 18 خرداد 1397 - 16:13:18
محورهای تبلیغی رسانه های فارسی زبان با تمرکز بر اقدامات ضد برجامی رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر: درآستانه ی برگزاری روز قدس درایران فضای خبری و رسانه ای بیگانه به شدت رنگ و بوی برجامی و تلاش های دیپلماتیک همسو ومشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی دراین رابطه داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مسئله به خصوص درآستانه ی برگزاری نشست جی هفت از اهمیت دو چندانی نیز دراین فضای رسانه ای برخوردار شده است براین مبنا درساعات گذشته دیدار رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر ژاپن و اظهارات ضد ایرانی وی به شدت درکانون توجه محافل رسانه ای غرب قرار گرفته است و ادعای وی در مهار سیاست های منطقه ای ایران با نقض برجام برجسته شده است همزمان اظهارات وی علیه دولت اوباما و متهم کردن وی به سهل انگاری در امضای برجام سوژه ی دیگری است که این ویژگی و برجستگی را دوچندان کرده است «ما از توافق وحشتناک با ایران که به امضا رسیده بود خارج شدیم. بعد نگاه کن که چه اتفاقی افتاد. با احترام زیاد به انسان‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، باید بگویم رفتار ایران [در منطقه] کاملاً تفاوت کرده. نگاهشان را از دریای مدیترانه برداشته‌اند. دیگر چندان به اتفاقاتی که در سوریه و در جاهای دیگر می‌افتد، به اتفاقاتی که در یمن می‌افتد و در بسیاری جاهای دیگر، توجه نمی‌کنند. در سه ماه گذشته کشور کاملاً متفاوتی شده‌اند.»
علاوه بر دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر ژاپن و اظهارات ضد ایرانی وی مواضع وزیربازرگانی آمریکا در بهبود مناسبات با شرکت های چینی درپیوند با برجام مورد بررسی قرار گرفته است.
درسوی دیگر واکنش ایران به سیاست های ایران ستیزانه ی آمریکا نیز ازسوی محافل رسانه ای بیگانه مورد توجه قرار گرفته و به خصوص نامه ی محمد جواد ظریف به وزرای خارجه ی کشورها اروپا درباره ی نقض برجام ازسوی آمریکا برجسته شده است به موازات آن برخی رسانه ها به تحلیل دستور رهبری درباره ی بازگشت به تولید صد ونود هزار سو در چرخه ی هسته ای ایران پرداخته اند وامکان آن را مورد تردید قرار داده اند.
بخش دوم این فضای رسانه ای معطوف به فعالیت های دیپلماتیک تل آویو و دیدار اروپایی نتانیاهو درسفر به سه کشور آلمان و فرانسه و انگلیس شده است که دراین رابطه نیز اظهارات نتانیاهو درباره ی توافق با روسیه درمقابل تهدیدات نظامی احتمالی ایران به طور گسترده ای ازسوی رسانه های بیگانه برجسته شده است.
مهمترین گزاره ی حقوق بشری ساعات گذشته ی رسانه های بیگانه نیز درارتباط با ادامه ی واکنش ها به ادعای تعرض به یک کودک افغانی درخمینی شهر و واکنش نماینده ی این شهر و مردم شده است .
همچنین فضاسازی درمورد بازداشت سام رجبی فعال محیط زیست و بی خبری خانواده ی وی در طول صدوهشتاد روز گذشته موضوع دیگر مورد توجه این رسانه ها درساعات گذشته بود.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 18 خرداد 1397 - 16:13:12

عکسهای بیشتر :