بازگشایی بزرگراه حمص به حماه پس از هفت سال

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 13:50:4
بازگشایی بزرگراه حمص به حماه پس از هفت سال

بزرگراه بین المللی حمص به حماه در سوریه روز گذشته (چهارشنبه) پس از هفت سال بسته بودن به روی حمل و نقل عموم مردم، بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این بزرگراه پس از پاکسازی و برطرف کردن آسیب های ناشی از حملات گروه های تروریستی مستقر در شمال استان حمص و جنوب استان حماه آماده بهره برداری شد. 
این بزرگراه مواصلاتی در پی دستیابی به راه حل سیاسی میان دولت سوریه و افراد مسلح تروریستی و بیرون راندن آنها از شمال حمص و جنوب حماه و انتقال آنان به ادلب و جرابلس گشایش یافت.
این توافقنامه شامل انتقال تروریست مخالف راه حل سیاسی با خانواده هایشان به جرابلس و ادلب ظرف سه روز پس از تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین و مهمات از سوی عناصر مسلح است.
بر اساس این توافق، ارتش سوریه وارد منطقه شد و تمامی نهادهای دولتی کار خود را از سرگرفتند و بزرگراه حمص به حماه ظرف سه روز پس از امضای توافق و تامین امنیت این جاده از سوی یگان های نظامی گشایش یافت.
شهر حماه از نظر جمعیت چهارمین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق، حلب و حمص است که در مرکز این کشور و در کرانه رود 'العاصی' واقع شده و مرکز استان حماه است. 
حمص نیز یکی از مهمترین شهرهای سوریه است که در غرب این کشور و در 150کیلومتری دمشق قرار دارد.
فرماندهی کل ارتش سوریه چهارشنبه 26 اردیبهشت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان 1200 کیلومتر مربع از حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه را از وجود تروریست ها در 65 شهرک و روستا پاکسازی کرد.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 13:8:47

عکسهای بیشتر :