طرح سازمان ملل برای یمن: تحویل موشکهای بالستیک در مقابل توقف حملات هوایی و تشکیل دولت انتقالی!

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 12:15:30
طرح سازمان ملل برای یمن: تحویل موشکهای بالستیک در مقابل توقف حملات هوایی و تشکیل دولت انتقالی!

بیروت- الکوثر: خبرگزاری رویترز از وجود طرحی برای برقراری صلح در یمن خبر داد که شامل درخواست از جنبش انصارالله برای دست کشیدن از موشک های بالستیک در برابر توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رویترز روز پنج شنبه به نقل از دو منبع وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد این طرح همچنین شامل بررسی تشکیل دولت انتقالی در یمن می شود.

این خبرگزاری افزود طرح یاد شده که هدف از ارائه آن پایان دادن به سه سال جنگ در یمن است هنوز به طور رسمی اعلام نشده و ایجاد تغییراتی در آن در دست بررسی است.

بر اساس پیش نویس این طرح که رویترز به نسخه ای از آن دست یافته است، طرف های نظامی غیردولتی در چارچوب عملیات خلع سلاح باید سلاح های سنگین و نیمه سنگین از جمله موشک های بالستیک خود را به شکلی برنامه ریزی شده تحویل دهند. این طرح شامل جنبش انصارالله نیز می شود که بارها دست به حملات موشکی به عربستان زده است.

هنوز هیچ یک از طرف های درگیر در مناقشه یمن به این طرح واکنش نشان نداده است هرچند ناظران امور یمن بعید می دانند انصار الله یمن حاضر شود از موثرترین سلاح خود علیه متجاوزان به یمن دست بکشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 12:15:11