پیراهنی برای قدس+عکس

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 11:45:31
پیراهنی برای قدس+عکس

تهران -الکوثر: سیدعبدالله حسینی شاعر روحانی معاصر پیراهنی را که از امام خمینی(ره) به عنوان جایزه شعرش دریافت کرده بود وقف مبارزه برای آزادی قدس شریف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در مراسم معرفی کتاب از مشهد تا ژوهانسبورگ که در مورد زندگی و زمانه سید عبدالله حسینی است و با همت حوزه هنری خراسان برگزار شده بود، در حضور فرهیختگان شعر و ادب مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این شاعر انقلابی وقفنامه این پیراهن‌ را امضاء و آنرا به ملت فلسطین تقدیم‌کرد.

قرار است بنیادی متشکل از شخصیت های مردمی فعال ضد صهیونیستی تشکیل و با فروش این پیراهن در یک مزایده بین المللی تمام عواید آنرا صرف مبارزه با رژیم اشغالگر قدس نمایند.

این شاعر روحانی که این صله ارزشمند معنوی را از دست امام خمینی بخاطر شعری که برای شهدای مکه در سال ۱۳۶۶ سروده بود دریافت کرده بود در مراسم امضا این وقفنامه گفت:این پیراهن برای من بسیار عزیز بود. پیراهنی که بر تن امام خمینی بوده است و بعدا سید حسن نصرالله ومقام معظم رهبری در آن نماز خوانده است تمام دارائی من بود. ۳۰ سال پیش وقتی این پیراهن را از امام گرفتم مرحوم کلیم تصدیقی رهبر مسلمانان انگلیس برای خرید آن مبلغ یکصد هزار پوند پیشنهاد کرد اما نپذیرفتم. این در حالی بود که شهریه یک طلبه آن روزها مبلغ ۵۰۰ تومان بود. اما امروز که تنهایی و مظلومیت ملت فلسطین را میبینم عزیز ترین چیزی را که دارم وقف مبارزه با منفور ترین رژیم جهان میکنم.

از هم اکنون پیشنهادات بسیار خوبی دریافت کرده ایم که خارج از مزایده پیراهن واگذار شود اما ما این پیراهن را طی یک فرایند کاملا شفاف و رسانه ای در یک مزایده عادلانه بین المللی به بالاترین قیمت پیشنهاد شده واگذار خواهیم کرد. پیش بینی میشود مبالغ ارزشمندی توسط علاقمندان به راه و روش امام خمینی در جهان اسلام برای خریداری این پیراهن پیشنهاد شود که با استفاده از آن جبهه جدیدی بر علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز خواهد شد.

سید عبدالله حسینی واقف این پیراهن گفت هر مقدار این پیراهن در مزایده بین المللی بفروش برود تا آخرین ریال آن بر علیه این رژیم کودک کش گرگ‌صفت استفاده خواهد شد.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آفریقا که خود متولی این وقف نیز هست بزودی بمناسبت روز قدس طی یک نشست خبری بین المللی در مورد چگونگی های تشکیل این بنیاد و اعضاء آن و انجام مقدمات یک مزایده بین المللی توضیحاتی ارائه خواهد کرد.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 11:45:23

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :