ورود نیروهای تازه نفس یمنی به استان الحدیده برای مقابله با ائتلاف متجاوز

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 10:27:40
ورود نیروهای تازه نفس یمنی به استان الحدیده برای مقابله با ائتلاف متجاوز

تهران - الکوثر: نیروهای تازه‌نفس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی در «الحدیده»، وارد این استان ساحلی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع نظامی اعلام کردند نیروهای بسیاری از ارتش و قبایل یمنی به همراه تجهیزات به الحدیده رسیدند و پیشاپیش آنها نیروهای ویژه آموزش‌دیده با تجربه و با مهارت‌های نظامی بالا قرار دارند.

این منابع افزودند: نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برای تمامی گزینه‌های نظامی آماده هستند و نبرد جدید در جبهه «ساحل غربی» این جبهه را به گورستان مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی تبدیل خواهد کرد.

چند روز پیش برخی منابع نظامی گفتند مأموریت فرماندهی نبردها در الحدیده به «عبدالخالق الحوثی» از اعضای ارشد انصارالله و برادر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله واگذار شده است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله 30 کیلومتری) پیشروی‌ کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

هفته جاری، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که طی تنها 4 روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، 418 مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و 322 نفر زخمی شدند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 10:25:20

عکسهای بیشتر :