تظاهرات "میلیونی قدس" در سالروز "نکسة" و تدارک اسرائیلی‌ها برای درگیری‌های احتمالی

چهار شنبه 16 خرداد 1397 - 14:38:19
تظاهرات "میلیونی قدس" در سالروز "نکسة" و تدارک اسرائیلی‌ها برای درگیری‌های احتمالی

رژیم صهیونیستی برای رویارویی‌های سخت احتمالی با تظاهرات میلیونی روز جمعه فلسطینی‌ها در سالروز "نکسه" آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسئولان اسرائیلی نسبت به تظاهرات روز جمعه به دلیل حضور گسترده فلسطینی‌ها و اهمیت سالروز نکسه و آمادگی فلسطینی‌ها برای تظاهرات "میلیونی قدس" هراس دارند.

رژیم صهیونیستی سربازان بیشتری را در طول مرزها برای آمادگی در مقابل هرگونه تظاهراتی مستقر کرده است.

در سالروز "نکسه"، رژیم صهیونیستی کرانه باختری از جمله قدس شرقی را در سال ۱۹۶۷ و همچنین اراضی از کشورهای عربی را اشغال کرد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای در  پنجاه و یکمین سالروز اشغال قدس تاکید کرد که مقاومت با تمامی شیوه‌های آن ادامه خواهد داشت و هیچ چیزی جلودار آن نخواهد بود و این حق ملت فلسطین است که ابزارهای مقاومت را توسعه بخشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش بیان کرد که مدیریت مقاومت از نظر رویارویی یا آرام‌سازی اوضاع یا تنوع ابزارها و راهکارهای مقاومتی، همگی در چارچوب عملیات مدیریت نبرد گنجانده خواهد شد.

حماس بار دیگر تاکید کرد که قدس پایتخت فلسطین است و از جایگاه تاریخی، دینی و تمدن انسانی عربی و اسلامی ویژه‌ای برخوردار است و تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی آن متعلق به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی است و ملت فلسطین از یک وجب از آن چشم‌پوشی نخواهد کرد

روز گذشته هیات ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره خواهان برپایی تظاهرات میلیونی شد.

این هیات در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سالگرد پنجم ژوئن ۱۹۶۷ و با گذشت پنجاه و یکمین سال از اشغال مناطق باقیمانده از فلسطین و برخی از کشورهای برادر عربی، ملت ما به برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در مرزهای وطن ادامه می‌دهد.

این هیات خواهان مشارکت گسترده فلسطینی‌ها در این راهپیمایی پس از نماز جمعه در روز هشتم ژوئن شد و از آنها خواست که به سمت اردوگاه‌های بازگشت در شرق استان‌های نوار غزه بروند.

تظاهرات بازگشت که در مرزهای غزه در روز ۳۰ مارس آغاز شد، تا به این لحظه به شهادت ۱۲۷ فلسطینی و زخمی شدن حدود شش هزار تن انجامیده است.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 16 خرداد 1397 - 14:38:6

دسته بندی :