استاد دانشگاه دوحه:

نابودی آرمان فلسطین تهدیدی برای موجودیت خاندان هاشمی اردن است

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 22:52:6
نابودی آرمان فلسطین تهدیدی برای موجودیت خاندان هاشمی اردن است

دوحه- الکوثر: استاد اخلاق سیاسی و تاریخ ادیان در دوحه تاکید کرد نابودی آرمان فلسطین تهدیدی برای موجودیت خاندان هاشمی در اردن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد المختار الشنقیطی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: نابودی آرمان فلسطین تهدیدی برای حاکمیت اردن از جمله موجودیت معنوی خاندان هاشمی در این کشور است که متولی اماکن مقدس در قدس هستند.
الشنقیطی افزود: اسرائیلی ها و کسانی که برای نابود کردن آرمان فلسطین تلاش می کنند و ما آنها را «لیکود عربی» می خوانیم، به دنبال عملی کردن دیدگاه قدیمی آریل شارون نخست وزیر اسبق اسرائیل هستند که می خواهد اردن را به سرزمین جایگزین برای فلسطینی ها تبدیل کند.
وی خاطر نشان کرد: شاه اردن که در «نشست چهارجانبه در قایق» حضور داشت، حرکت در این مسیر را کنار گذاشت، زیرا خطر آن را درک کرد و فهمید که باعث نابودی مسئله فلسطین خواهد شد. تحرکات اخیر اردن و حضور شخص عبدالله دوم شاه این کشور در دو نشست سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی درباره قدس، این مسئله را ثابت می کند.
یادآور می شود در اواخر سال 2015 محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، عبد الفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر، وعبدالله دوم پادشاه اردن، نشست محرمانه ای در یک قایق تفریحی در دریای سرخ برگزار کردند که حمایت از به اصطلاح «معامله قرن» پیشنهادی آمریکا درباره مناقشه فلسطین، یکی از مسایل مطرح در این نشست بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 19:11:23