آماده شدن فلسطینی‌ها برای برگزاری روز جهانی قدس

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 21:22:37
آماده شدن فلسطینی‌ها برای برگزاری روز جهانی قدس

غزه- الکوثر: گروه‌های فلسطینی و پویش جهانی بازگشت به فلسطین، از تلاش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه های فلسطینی و پویش جهانی بازگشت به فلسطین، اقداماتی را برای تبلیغات رسانه ای به منظور برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس اعلام کردند که این اقدامات از امروز آغاز شد.
کودکان غزه برای مراسم روز جهانی قدس آماده می شوند. در چند روز آینده شاهد تحرکات مختلفی برای تبلیغ برگزاری روز جهانی قدس خواهیم بود که انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی در این باره، از جمله این اقدامات است. در راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس از جامعه جهانی خواسته خواهد شد برای متوقف کردن جنایت های اشغالگران تلاش کند.
احمد ابوحلبیه رئیس کمیته قدس در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: «از پارلمان های کشورها می خواهیم تا جنایت های جنگی دشمن صهیونیستی در حق فلسطینی ها را محکوم کنند. فلسطینی ها به مشارکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز مردمی ادامه خواهند داد. از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهیم به وظیفه خود برای پیگرد و مجازات دشمن صهیونیستی و فرماندهان آن عمل کند».
خضر حبیب یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «هرگز از قدس دست نخواهیم کشید و به همین علت به خواست خدا به جهاد خود ادامه خواهیم داد تا وعده الهی به ما درباره پیروزی محقق شود».
فلسطینی ها تاکید کردند عادی سازی روابط با اشغالگران به هیچ وجه قابل قبول نیست. فلسطینی ها همچنین خواستار آن شدند که روز جهانی قدس به فریادی در برابر اشغالگران تبدیل شود.
هانی ثوابته عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: «تلاش ملت فلسطین، بالا بردن هزینه اشغالگری است و برگزاری روز جهانی قدس به تحقق این هدف کمک می کند. محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و همه آزادمردان جهان از مبارزه ملت ما حمایت می کنند».
علی الشیشنیه یکی از مسئولان کمیته های مقاومت گفت: «تصمیم احمقانه دونالد ترامپ درباره قدس، مزدوری و وابستگی بعضی از رژیم های عربی را برای ما برملا کرد که با زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین، از کاخ سیاه دستور می گیرند».
پنجاه و یک سال از اشغال شدن شهر قدس می گذرد و فلسطینی ها تاکید دارند که از یک سر سوزن از خاک فلسطین هم دست نخواهند کشید. مراسم روز جهانی قدسامسال با سال های گذشته تفاوت دارد، زیرا توطئه چینی های همه جانبه علیه قدس تشدید شده است و فلسطینی ها تاکید می کنند قدس فقط پایتخت کشور فلسطین خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 19:5:10