آيا توتال به ايران باز می گردد؟

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 11:30:19
آيا توتال به ايران باز می گردد؟

تهران- الکوثر: مدیر عامل شرکت نفتی فرانسوی توتال با ابراز نااميدی از اين که شرکتش از تحريم های آمريکا عليه شرکت هايی که در ايران فعاليت دارند معاف شود، وعده داد در اولين فرصت، این شرکت بار دیگر به ایران باز می گردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پاتریک پویانه، مدیر عامل گروه نفت و گاز توتال در گفت و گویی که در نشریه فرانسوی «اوئستOuest» (غرب) منتشر شد در پاسخ به این پرسش که آیا گمان می کند بتواند آن گونه که ایران خواستار آن شده، برای فعالیت در ایران از آمریکا معافیت کسب کند، گفت: «اظهارات آمریکایی ها را شنیده اید؟ فکر می کنید چنین معافیتی بدهند؟ راهبرد آمریکا وضع شديدترين تحریم ها عليه ایران است. پس چه لزومی دارد که از خود نقطه ضعف نشان دهند؟ از دولت فرانسه خواسته ایم از درخواست ما برای کسب معافیت، حمایت کند؛ اما نباید واقعیات پیش رو را نادیده گرفت».
مدیر عامل توتال در پاسخ به این جمله خبرنگار که گفت: «این مسئله به سود یکی از شرکای شما، یعنی رقیب چینی تان «سی ان پی سی» تمام می شود که جایگزین شما در ایران خواهد شد»، اظهار داشت: «این یکی از استدلال هایی است که به آمریکایی ها ارائه کرده ایم. اما من سیاستمدار نیستم. تاسفی هم ندارد. تلاش کردیم از یک فرصت استفاده کنیم و اگر بار دیگر فرصتی فراهم شود، این کار (سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران) را خواهیم کرد».
پویانه در پاسخ به این پرسش که آیا راه ها کاملا بسته شده است، گفت: «تا زمانی که سیاست آمریکا همین است راهها مسدود است. اگر روزی بتوانیم، (به ایران) باز می گردیم. بهای نفت در یک سال گذشته، 45 درصد رشد کرده است. بهای هر بشکه نفت خام به 80 دلار می رسد و ممکن است باز هم قیمت ها افزایش بیابد. پیشتر هم گفته ام که رسیدن بهای نفت به بشکه اي 100 دلار غیر ممکن نیست. البته امکان کاهش آن نیز وجود دارد. چیزی که اشتباه است، تصور سقف و سطح برای بهای نفت است. در حال حاضر، تنش های بسیاری در بازار نفت وجود دارد که بخشي از آن به ايران مربوط مي شود». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 11:30:12