شکست شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی و امارات در جبهه ساحل غربی یمن

یک شنبه 13 خرداد 1397 - 14:5:38
شکست شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی و امارات در جبهه ساحل غربی یمن

صنعا- الکوثر: ارتش و نیروهای مردمی یمن موفق شدند با تغییر روند نبرد در جبهه ساحل غربی، همچنان برخی مناطق تازه‌اشغال شده را از ائتلاف سعودی پس بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند روند جنگ با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی را در جبهه ساحل غربی یمن به سود خود تغییر دهند. 

به گزارش وبگاه خبری «یمانیون»، ارتش و کمیته‌های مردمی تا شنبه‌شب موفق شدند پنج نقطه نظامی مهم را در غرب استان الحدیده در جبهه ساحلی پس بگیرند و از شبه‌نظامیان متحد ائتلاف سعودی-اماراتی پاکسازی و به آنان خسارت جانی و تجهیزاتی سنگین وارد کنند. 

یک منبع نظامی در گفت‌وگو با این وبگاه یمنی این خبر را تأیید کرد و گفت که ارتش موفق شده تا شنبه شب پنج نقطه نظامی را در شهرستان «بیت الفقیه» و مناطقی دیگر در غرب الحدیده تحت کنترل بگیرد. 

همچنین نیروهای یمنی موفق شدند 16 نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را در خلال یک عملیات بازداشت کنند. همچنین در این عملیات چهار خودرو نظامی منهدم و شش خودرو دیگر به غنیمت گرفته شد. 

به گفته این منبع، تعداد کشته‌های ائتلاف سعودی اماراتی در درگیری‌های دیروز در جبهه ساحل غربی زیاد گزارش شده که دو فرمانده میدانی نیز در میان آنان دیده می‌شود.

حداقل 40 کشته از ائتلاف سعودی-اماراتی

وبگاه «شهاره» یمن در بیان جزئیات این خبر گزارش کرد که منابع نظامی می‌‌گویند، حداقل 40 نفر از «مزدوران ائتلاف متجاوز» در عملیات منحصربه‌فرد ارتش و کمیته‌های مردمی با پشتیبانی اهالی «تهامه»، کشته شده‌اند.

این عملیات تجمع شبه‌نظامیان در منطقه «الجاح» در ساحل غربی را هدف گرفت و در کنار این موفقیت، پنج منطقه نظامی که شبه‌نظامیان در آن موضع گرفته بودند، آزاد شد. 

حمله هوایی عربستان به فرودگاه الحدیده

در پی شکست سنگین دیروز شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، امروز خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) از حمله هوایی عربستان به این استان خبر داد.

به گفته منابع محلی، عربستان صبح امروز یکشنبه دو حمله هوایی به فرودگاه الحدیده انجام داده است. 

خبرهای ساختگی از پیروزی‌های تخیلی در رسانه‌های ائتلاف سعودی-اماراتی

«عبدالسلام جابر» سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی یمن» در واکنش به اتفاقات نبرد در جبهه ساحلی، موفقیت‌های اخیر ارتش یمن را به مردم تبریک گفت و توضیح داد، خبرهایی که ائتلاف سعودی از پیروزی خود در جبهه ساحلی منتشر می‌کند ساختگی است. 

جابر با بیان اینکه مردم ساحل غربی یک بار دیگر ثابت کردند که یمن گورستان اشغالگران خواهد شد، به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت: شایعات و دروغ‌هایی که رسانه‌های ائتلاف متجاوز و مزدورانش منتشر می‌کنند، کذب است. آنها خبرهای ساختگی از پیروزی‌های تخیلی منتشر می‌کنند و هدفشان سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی‌ مداومشان در جبهه ساحل غربی است. 

سخنگوی دولت نجات ملی یمن همچنین شایعات رسانه‌های سعودی درباره این که دولت یمن «طرح ابتکاری سازمان ملل» برای تحویل گرفتن کنترل بندر الحدیده از صنعاء را پذیرفته دروغی دیگر توصیف کرد که رسانه‌های ائتلاف سعودی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایشان منتشر کرده‌اند. 

به گفته این مقام دولت نجات ملی یمن در صنعاء، انتشار این شایعه «دلیلی روشن بر وضعیت ناامیدانه‌ای است که دشمن در خطوط مقدم جنگ گرفتارش شده است». 

سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت:‌ جبهه ساحل غربی، گورستان بزرگی برای نیروهای متجاوز و ادوات و تجهیزات نظامی‌شان که فخر صنعت نظامی دنیا است، شده است... دلاورمردان ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین مردم تهامه موفق شدند در درگیری‌های اخیر یک گردان کامل از نیروهای وابسته به ائتلاف را در عملیاتی منحصر به فرد که کمتر در نبردهای نظامی دنیا دیده شده،‌ از پا در آورند. 

سخنگوی دولت نجات ملی با تمجید از عملکرد ارتش و کمیته‌های مردمی و انسجام و اتحاد مردم یمن در دفاع از کشور خودشان، اعلام کرد که «آزادگان یمنی در آمادگی کامل هستند تا درسی فراموش نشدنی که تا چندین نسل بازدارنده باشد،‌ به دشمن بدهند».


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 خرداد 1397 - 13:55:40