عصائب اهل الحق، خواستار واکنش بغداد به دخالت‌های آمریکا در امور عراق شد

جمعه 11 خرداد 1397 - 23:34:19
عصائب اهل الحق، خواستار واکنش بغداد به دخالت‌های آمریکا در امور عراق شد

بغداد- الکوثر: جنبش عصائب اهل الحق عراق در بیانیه‌ای، اقدام کنگره آمریکا در تصویب پیش‌نویس طرح تروریستی خواندن این جنبش را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به اقدام کنگره آمریکا در تصویب پیش‌نویس طرح تروریستی خواندن این جنبش واکنش نشان داد.

این جنبش عصر جمعه در بیانیه با بیان اینکه این اقدام کنگره آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی عراق است، از دولت این کشور خواست از طریق کانال‌های دیپلماسی موضعی واضح و قاطع در برابر این دخالت‌های آشکار اتخاذ کند.

جنبش عصائب اهل الحق از وزارت خارجه عراق خواسته در مورد سفارت آمریکا در بغداد به عنوان نماینده دیپلماتیک دولت اشغالگر آمریکا، اقدامات لازم را اتخاذ کند.

جنبش مذکور با اشاره به اینکه تصمیم اخیر کنگره در راستای سلسه تصمیم‌های احمقانه‌ای است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدان مشهور است، تأکید کرد که واشنگتن هزینه سیاست‌های متکبرانه خود را خواهد داد و اولین نتیجه این گونه سیاست‌ها از دست دادن اعتماد جامعه جهانی است.

جنبش عصائب اهل الحق هدف از تصویب پیش نویس طرح تروریستی‌ خواند خود در کنگره آمریکا را پیروزی 15 نفر از اعضای این جنبش در انتخابات پارلمانی عراق دانست که موجب خشم آمریکا شده است

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته طرحی را به تصویب رساند که رئیس‌جمهور آمریکا را به اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه نمایندگان وابسته به «عصائب اهل الحق» در پارلمان عراق ملزم می‌کند.

کنگره آمریکا پیش از این نیز تحریم‌های جدیدی را علیه عصائب اهل الحق به رهبری «قیس الخزعلی» و جنبش «حزب‌الله النجباء» به رهبری «اکرم الکعبی» به اتهام دریافت حمایت از ایران، اعلام کرد. 


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 خرداد 1397 - 23:31:54