گروه پارلماني فرانسه : اوضاع در مارب يمن فاجعه بار است

جمعه 11 خرداد 1397 - 2:37:15
گروه پارلماني فرانسه : اوضاع در مارب يمن فاجعه بار است

تهران - الکوثر : یک گروه پارلمانی فرانسه که به تازگی از یمن برگشته است اوضاع حاکم بر شهر مأرب را « فاجعه آمیز » توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این هیئت اعلام کرد این وضع اسف بار ، برگزاری نشست بشر دوستانه پاریس را که برای آخر ماه ژوئن برنامه ریزی شده است بیش از پیش ضروری می کند.

الیزه هفته گذشته در پی گفتگوی تلفنی میان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از قطعی شدن برگزاری این کنفرانس خبر داد. 
«ناتالی گوله» یکی از نمایندگان مجلس سنای فرانسه که در چارچوب هیئت فرانسوی به تازگی از یمن بازدید کرده است روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها اعلام کرد :« شمار ساکنان مارب از 400 هزار نفر به بیش از سه میلیون نفر رسیده است. اوضاع در این شهر واقعا فاجعه بار است. ثبات نسبی که در این شهر وجود دارد باعث شده است که آوارگان از سراسر یمن به آن سرازیر شوند.» 
گروه پارلمانی فرانسوی که از یمن بازدید کرد از پنج سناتور و یک نماینده مجلس نمایندگان تشکیل شده بود. این گروه پارلمانی به مدت 24 ساعت در شهر مارب حضور داشت.  
این گروه پارلمانی تنها گروه خارجی بود که از سال دو هزار و چهارده تاکنون از یمن دیدن کرده است. 
گوله افزود نیازهای مردم به ویژه کودکان در این شهر قابل توجه است و کودکان کم و سن و سال، شرایط حداقلی را برای زنده ماندن دارند. 
این سناتور زن فرانسوی افزود :« شرایط حاکم بر مارب بدترین شرایطی است که من تاکنون در طول زندگی ام دیده ام. سازمان های غیر دولتی فعال در امور بشر دوستانه برای دسترسی به شهر مارب مشکلات زیادی دارند. سازمان های غیر دولتی فعال در امور بشر دوستانه برای دسترسی به مارب باید از جبهه های نبرد عبور کنند. امری که از راه صنعا غیر ممکن است. در صورتی که کسی بخواهد از راه عدن وارد مارب شود باید از موانع زیادی عبور کند. تنها راه دسترسی به این شهر از راه شمال یعنی از طریق عربستان سعودی است. با این حال بسیاری از سازمان های غیر دولتی فعال در امور بشر دوستانه برای آنکه بی طرفی خود را نشان دهند حاضر نیستند از طریق خاک عربستان سعودی برای این کار اقدام کنند.»  
وی تاکيد کرد :« کنفرانس بشردوستانه ای که قرار است در پاریس برای کمک به مردم یمن برگزارش شود باید زمینه را برای ایجاد یگان ویژه هوایی جهت انتقال اعضای سازمان های غیر دولتی فعال در امور بشر دوستانه فراهم کند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 خرداد 1397 - 2:36:47