ده ها خبرنگار فلسطینی در زندانهای اسرائیل گرفتار شده‌اند

دو شنبه 7 خرداد 1397 - 16:20:35
ده ها خبرنگار فلسطینی در زندانهای اسرائیل گرفتار شده‌اند

کمیته حمایت از خبرنگاران بازداشت خبرنگاران فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد که دست کم ۲۱ خبرنگار در زندان های اسرائیل گرفتار شده اند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته حمایت از خبرنگاران امروز با صدور بیانیه ای بازداشت خبرنگاران و فعالان حقوق اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

این کمیته در بیانیه خود تأکید کرده که اسرائیل همچنان در ماه می نیز دست به بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران و فعالان فلسطینی زده است و دست کم ۲۱ خبرنگار در زندان های رژیم صهیونیستی گرفتار شده اند.

این کمیته بازداشت «محمد فرج اسماعیل ابو لفح» خبرنگار و فعال حقوق اسرای فلسطینی ۲۸ ساله به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرده است که تا کنون ابو لفح سه بار به وسیله اسرائیل بازداشت شده و دست کم ۳ سال از عمر خود را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران تأکید کرده است که سیاست تمدید بازداشت خبرنگاران نقض آشکار حقوق بشر و ماده ۱۹ منشور جهانی حقوق بشر است و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود.

در این بیانیه آمده که اشغالگران اسرائیلی تروریسم دولتی را علیه رسانه های فلسطینی در پیش گرفته و تلاش می کنند رسانه ها و اصحاب رسانه های فلسطینی را ساکت کرده تا به پایداری و مقاومت مردم فلسطین ضربه بزنند.

این کمیته از نهادهای بین المللی و سازمان هایی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنند خواست تا مانع اقدامات ضد فلسطینی اسرائیل شده و خبرنگاران فلسطینی را در پوشش حمایت های بین المللی قرار دهند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 7 خرداد 1397 - 16:20:25

دسته بندی :