سازمان ملل : 10 میلیون یمنی دیگر در معرض گرسنگی قرار دارند

جمعه 4 خرداد 1397 - 23:11:4
سازمان ملل : 10 میلیون یمنی دیگر در معرض گرسنگی قرار دارند

تهران - الکوثر : هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن هشدار داد ده میلیون یمنی دیگر ممکن است تا پایان سال با خطر گرسنگی روبرو شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مارک لوکاک هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن روز جمعه از ائتلاف نظامی به رهبری سعودی که کنترل بنادر یمن را در دست دارد خواست فرایند واردات مواد غذایی و سوخت به داخل این کشور را تسریع کند. 

پس از سه سال جنگ، یمن به بزرگ ترین بحران انسانی دنیا تبدیل شده است به گونه ای که هشت میلیون و چهارصد هزار نفر به شدت با کمبود مواد غذایی روبرو هستند و ممکن است از گرسنگی بمیرند.
لوکاک در بیانیه ای که در ژنو قرائت شد گفت:« من در مورد کاهش اخیر واردات مواد غذایی از طریق بنادر دریای سرخ بسیار نگران هستم.» 
وی افزود :« واردات مواد غذایی و سوخت به کمتر از میانگین زمان قبل از محاصره رسیده است. اگر شرایط بهبود پیدا نکند، ده میلیون نفر دیگر تا پایان سال جاری گرفتار خواهند شد.»  
هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن گفت به خاطر تأخیرهای زیاد ناشی از بازرسی های ائتلاف سعودی، کشتی های تجاری دلسرد شده اند. 
سازمان ملل ماه گذشته به منظور تسریع فرایند کمک ها به یمن، کار بازرسی کشتی ها را خود برعهده گرفت.
لولاک در این باره گفت: « من از دولت یمن که تحت حمایت ائتلاف قرار دارد می خواهم گام های فعالی برای تقویت واردات مواد غذایی، سوخت و سایر نیازهای انسانی از طریق تمامی بنادر یمن بردارد.» 

وی تاکید کرد مواد اساسی مورد نیاز مردم از جمله دارو برای مقابله با بیماری اسهال همچنان در فهرست کالاهایی قرار دارد که واردات آن ممنوع است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 4 خرداد 1397 - 23:10:57