تشديد مخالفتها با طرح ترامپ براي فروش سلاح پيشرفته به عربستان و امارات

پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 17:22:22
تشديد مخالفتها با طرح ترامپ براي فروش سلاح پيشرفته به عربستان و امارات

تهران- الکوثر: رسانه هاي آمريکايي اعلام کردند طرح رئيس جمهور آمريکا براي فروش تسليحاتي به ارزش بيش از دو ميليارد دلار به عربستان سعودي و امارات، با موانعي به علت افزايش قربانيان غيرنظامي در جنگ يمن مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «وال استريت ژورنال» نوشت جناحي در کنگره آمريکا که قدرت آن در حال افزايش است تلاش مي کند مانع عملي شدن قراردادهاي فروش سلاح هايي به عربستان و امارات شود که آنها در جنگ يمن به کار مي گيرند.

اين روزنامه افزود، قانونگذاران آمريکايي دولت ترامپ را متهم مي کنند به اندازه کافي براي تضمين استفاده نکردن خلبانان سعودي از موشک ها و هواپيماهاي آمريکايي براي کشتن غيرنظاميان در يمن تلاش نکرده است.

قانونگذاران تلاش مي کنند مانع اجرايي شدن قرارداد جديد تسليحاتي به ارزش دو ميليارد دلار شوند که بر اساس آن عربستان و امارات به موشک هاي هدايت شونده با دقت بالا ساخت شرکت آمريکايي ريتيون مجهز مي شوند.

به نوشته وال استريت ژورنال، دولت ترامپ به بهانه مهار نفوذ ايران در خاورميانه از اين قراردادهاي تسليحاتي دفاع مي کند.

آنچه دولت آمريکا را به دردسر انداخت گزارش موثق گروه هاي مدافع حقوق بشر درباره کشته شدن حدود 4 هزار غيرنظامي يمني در بيش از 16 هزار حمله هوايي ائتلاف سعودي در يمن بوده است. تلفات غيرنظاميان در ماه آوريل امسال از زمان آغاز جنگ در يمن بي سابقه بود به طوري که 236 غيرنظامي در اين ماه در حملات ائتلاف سعودي کشته و 238 نفر نيز زخمي شدند.

در اين رابطه سناتور کريس مورفي به وال استريت ژورنال گفت، حمايت آمريکا ز ائتلاف سعودي در يمن، نتايجي ويرانگر طي سه سال جنگ در اين کشور داشته است. وي افزود به رغم تعهد سعوديها براي کاهش تلفات غيرنظاميان، هرچه جلوتر مي رويم اوضاع بدتر مي شود.

به نوشته وال استريت ژورنال، اين تلاش ها موجب شده است سرنوشت قرارداد تسليحاتي دو ميليارد دلاري اخير آمريکا با عربستان و امارات در هاله اي از ابهام قرار گيرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 17:22:11