جریان صدر: دیکته های آمریکا درمورد ایران را نمی پذیریم

چهار شنبه 2 خرداد 1397 - 10:46:37
جریان صدر: دیکته های آمریکا درمورد ایران را نمی پذیریم

بغداد- الکوثر: 'ضیاء الاسدی' مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق به رهبری مقتدا صدر گفت: دیکته های امریکا در مورد رابطه با جمهوری اسلامی ایران، غیر قابل قبول است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الاسدی درخصوص اظهارت اخیر مقامات آمریکایی در مورد ایران گفت: جریان صدر و سایر شرکای عراقی، این همه مبارزه و فداکاری نکردند که امروز بخواهند سرتسلیم در برابر امیال و خواسته های آمریکا فرود آورند. 
مسوول دفتر سیاسی جریان صدر گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه ماست و با هم منافع مشترک تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری داریم و ما هرگز دیکته های دیگران را در این خصوص نخواهیم پذیرفت. 
الاسدی تصریح کرد: سیاست عراق باید تنها بر اساس یک معیار تعیین شود و آن منافع عراق و نیز منافع کشورهای همسایه و داشتن روابط متوازن با آنهاست و پذیرش خواسته های آمریکا جایگاهی برای ما ندارد. 
وی گفت: همه می دانند که خواسته ها و امیال آمریکا حد و مرزی ندارد و نه تنها ربطی به منافع ملت ها ندارد بلکه حتی گاهی مخالف منافع خود ملت آمریکا و تنها در راستای منافع شرکت های تولید اسلحه و نفت و لابی صهیونیستی است.
مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق افزود: این جریان هرگز تسلیم اراده دیگران از جمله آمریکایی ها نخواهد شد چرا که سیاست های آمریکا درمنطقه، سیاست هایی شکست خورده است و منطقه را دچار بلا و ویرانی کرده است.
این مسوول جریان صدر عراق همچنین تاکید کرد حضور آمریکا در عراق غیر قابل قبول است مگر با ماهیت دیپلماتیک و در چارچوب سفارت آنهم به همان حجم و اندازه ای که سفارت عراق در واشنگتن هم دارا باشد. 
الاسدی افزود بویژه حضور نظامی آمریکا از نظر ما امری نپذیرفتنی است چرا که با درخواست دولت عراق انجام نشده است و دولت های گذشته و حتی دولت حیدرالعبادی (نخست وزیر کنونی) نیز گفته اند که ما درخواست افزایش نیروی نظامی آمریکا نداشته ایم. 


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 2 خرداد 1397 - 10:8:49