کشف تسلیحات ناتو در انبار مهمات تروریست ها در حمص

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 13:22:31
کشف تسلیحات ناتو در انبار مهمات تروریست ها در حمص

دمشق-الکوثر: نمایندگان مرکز آشتی روسیه و ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از سیطره گروه های مسلح تروریستی در استان حمص، انبارهایی از سلاح و مهمات پیدا کرده اند که برخی از آنها تولید کشورهای عضو ناتو است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرهنگ آندری نیکی بایلوف نماینده مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: «در یکی از مواضع گروه تروریستی جبهه النصره تعداد زیادی ماسک ضدگاز و اسلحه ساخت خارج به ویژه موشک های بی.تی.او.آر-2 پیدا کردیم».

بی.تی.او.آر-2 موشک هدایت شونده ضدتانک ساخت آمریکا است که در دهه 1970 وارد خدمت در ارتش آمریکا شد و تاکنون چند بار مدرن سازی شده و از رایج ترین موشک های ضدتانک در جهان به شمار می رود.

علاوه بر این، مخفیگاه های زیر زمینی افراد مسلح در سرزمین های آزاد شده کشف شد که در آنها بمب و مواد منفجره تولید می شد. در این مناطق همچنین تونل های زیرزمینی مجهز به تجهیزات پزشکی و زندان هایی برای نگهداری اسرا وجود داشت.

کارشناسان به پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تروریست ها در حمص ادامه می دهند. افراد مسلح طبق توافق با ارتش سوریه اجازه یافتند این مناطق را ترک کنند و به استان ادلب در شمال غرب سوریه بروند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 13:21:59