خبرنگار «بی‌بی‌سی» از لبنان اخراج شد

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 11:57:10

تهران- الکوثر: منابع لبنانی خبر دادند که خبرنگار «بی.بی.سی فارسی» به دلیل انتشار تصاویری از خود با سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان اخراج شده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه «الاخبار»‌ لبنان امروز دوشنبه خبر داد که «مهرداد فرهمند» خبرنگار منطقه‌ای شبکه «بی.بی.سی فارسی» به دستور «الامن العام» لبنان، از این کشور اخراج شده است. 

الاخبار نوشت: دیشب دستوری از «الامن العام» (امنیت عمومی) صادر شده مبنی بر اخراج فرهمند از لبنان و منع بازگشت او به خاک لبنان. علت این امر ورودش به فلسطین اشغالی و ضبط ویدئویی با [آویخای] ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] است. این دستور به همه مراکز ورودی و خروجی مرزی و فرودگاه‌ها ابلاغ شده و طبق این دستور، او «فردی اخراجی و عنصر نامطلوب است». 

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به اینکه مهرداد فرهمند با ضبط ویدئویی با ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نقش مترجم را برای او ایفا کرده و از ایرانی‌ها خواسته که به فلسطین اشغالی بروند، نوشته که این اقدام خبرنگار بی.بی.سی در ادامه تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 

الاخبار نوشت: در ادامه بازار گرم عادی‌سازی [رژیم‌های عربی] خبرنگار انگلیسی-ایرانی که خبرنگار منطقه‌ای شبکه بی.بی.سی است و در کنارش آویخای ادرعی [سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی] ایستاده، مهرداد فرهمند که خود را مقیم بیروت معرفی می‌کند، در تصاویری ضبط شده دیده شد و همین امر سبب شد تا «امنیت عمومی» لبنان تصمیم بگیرد او را از این کشور اخراج کند. 

فرهمند در صفحه‌ فیسبوک خود، به معرفی آویخای پرداخته و ماجرای دیدار خود با او را روایت کرده است. همین امر سبب شد تا اداره کل امنیت عمومی لبنان دستور اخراج او از لبنان را صادر کند. 

آویخای در تصویری که خبرنگار شبکه انگلیسی بی.بی.سی از او ضبط کرده، مدعی است که رژیم صهیونیستی که در سالهای اخیر چندین تن از بهترین دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده، با مردم ایران مشکلی ندارد و صرفا مشکلش با «سپاه پاسدران انقلاب اسلامی» است.

- [خبرنگار BBC:] آویخای، فارسی بلدی؟
- [آویخای:] نه.. با من حرف بزن، یادم بده
- [خبرنگار BBC:] مثلا چی میخوای به ایرانی‌ها بگی؟
- [آویخای:] به ایرانی‌ها [بگم که] اسرائیل و ارتش اسرائیل از آنان متنفر نیست و مشکل [ما] با ایرانی‌ها نیست بلکه با نیروی قدس [سپاه پاسدران انقلاب اسلامی] است که از اسرائیل متنفر است و به آن تجاوز می‌کند و برای تجاوز به آن برنامه‌ریزی می‌کند...
 - [آویخای:] تعالوا إلى إسرائیل
- [خبرنگار BBC:] میگه بیایید اسرائیل قول بیا به إسرائیل».
- [خبرنگار BBC، خطاب به آویخای:] قُل بیایین اسرائیل
- [آویخای:] بیایین اسرائیل 

خبرنگار بی.بی.سی در روایت دیدار خود از دیدار با سخنگوی ارتش اسرائیل، از زبان آویخای، مقاومت جوانان فلسطینی غیرمسلح در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی و دفاع از خاک میهن خود را «شلوغ‌کاری» توصیف کرد و نوشت: «سرگرد اویخای ادرعی، سخنگوی عرب زبان ارتش اسرائیل است و پیشتر در فیس بوک ویدیویی از او گذاشته بودم که در آن برپایه آیات و روایات، علیه حماس سخن می‌گفت و می‌کوشید از این راه فلسطینی‌ها را قانع کند به جای شلوغکاری و لاستیک آتش زدن در خیابان پس از هر نماز جمعه، این روز را به ذکر و یاد خدا بگذرانند. پریروز صبح قهوه ای با هم خوردیم و بخشی از حرفهایمان درباره همین ویدیوها بودند. گفت می‌داند که عده‌ای به خاطر همین ویدیوها مسخره‌اش می‌کنند اما اگر حرف‌هایش در دل بیست نفر هم اثر کند برایش دستاورد بزرگی است». 


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 11:47:50