جبران باسیل : هیچ طرفی نمی تواند مانع حضور حزب الله در دولت شود

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 10:52:35
جبران باسیل : هیچ طرفی نمی تواند مانع حضور حزب الله در دولت شود

بیروت - الکوثر : جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد اختلافی با حزب الله درباره مسائل اصلی نداریم و این حزب باید در دولت حضور داشته باشد و بحثی در آن نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد لبنان در مصاحبه با روزنامه الاخبار درباره تلاش عربستان سعودی به منظور تحمیل شروطی برای تشکیل دولت لبنان گفت: «حتی اگر تمایلی از خارج (سعودیها) برای تاثیرگذاری بر این روند داخلی وجود داشته باشد توان این کار را نخواهند داشت. اقدامات اخیر علیه حزب الله به منظور جلوگیری از ورود آن به دولت یا تاثیر بر تشکیل دولت مسئله ای غیر واقع بینانه است و این به نفع کشور نیست. مطمئنا حزب الله باید در دولت نماینده داشته باشد و بحثی در آن نیست.»

وی همچنین تاکید کرد کسانی که فکر می کنند خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران می تواند معادلات داخلی در لبنان را تغییر دهد دچار توهم شده اند.

باسیل گفت: «ما درباره مسائل خارجی هیچ اختلافی با حزب الله نداریم و این مسئله مهمی است. درباره مسائل داخلی نیز اگر اختلافی وجود داشته باشد تلاش می کنیم به گونه ای که به نفع کشور باشد آن را حل کنیم. پیش از انتخابات با سید حسن نصرالله دیدار کردم و درباره مبارزه با فساد توافق کردیم و لبنانیها می توانند این مسئله را به عنوان بخشی از تفاهم ما که از سال 2006 ادامه دارد ببینند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 10:49:45