حکم جهاد استاد الازهر برای آزادسازی فلسطین

پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397 - 3:48:35
حکم جهاد استاد الازهر برای آزادسازی فلسطین

تهران - الکوثر : شیخ علوی امین خلیل استاد الازهر در قاهره بر واجب بودن جهاد برای آزادسازی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ علوی امین خلیل درباره اقدام مفتی لبنان در صدور فتوای جهاد برای آزادسازی فلسطین گفت:« قدس قبله نخست مسلمانان است که حضرت رسول (ص) هفده سال به طرف آن نماز خواند. فلسطین سرزمین بسیاری از انبیاء الهی است که حضرت ابراهیم، اسحاق، یعقوب، یوسف، داود، لوط، سلیمان، عیسی و زکریا (ع) در آن زندگی کرده اند. بسیاری از صحابه پیامبر هم در این سرزمین زندگی می کردند. من تاکید می کنم که امروز جهاد به هر شیوه ای، بر همه ما واجب مقدس است. جهاد می تواند با سلاح، پول و زبان باشد. با همه توان باید مسجد الاقصی را نجات دهیم. ریخته شدن خون برادران ما در سرزمین فلسطین، برای همه ما دردناک است.» 
خلیل افزود:« جهانیان به دنبال چه صلحی هستند؟ این چه صلحی است که زنان، جوانان و کودکان را می کشند؟ این چه صلحی است که در آن زمین ها را غصب می کنند؟ می گویند هدف امت عربی صلح است. این صلح با چه کسی و با چه شرایطی است؟ فتوای مفتی قدس، یکی از هزاران فتوایی است درباره وجوب جهاد در سرزمین فلسطین صادر شده است.»  
وی تاکید کرد :« امت اسلامی امروز از وظیفه خود در برابر خداوند آگاهی ندارد. به خدا سوگند خداوند از همه ما برای تلاش نکردن در راه آزادسازی فلسطین بازخواست خواهد کرد. امت اسلامی امروز هیچ جهادی جز جهاد در فلسطین ندارد. کسانی که در سرزمین فلسطین کشته می شوند، شهید هستند. دستکم باید برای مردم فلسطین دعا کنیم و حمایت مالی از آنها داشته باشیم. در حالی که صهیونیست ها به دنبال تشکیل کشور یهودی هستند، چرا عده ای در بین ما بر تشکیل حکومت سکولار اصرار دارند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397 - 3:47:58