الجزایر ادعای مغرب را علیه ایران محکوم کرد

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 1:22:22
الجزایر ادعای مغرب را علیه ایران محکوم کرد

تهران - الکوثر : الجزایر یکشنبه «اظهارات غیرمسئولانه» مغرب را که بار دیگر ایران را به حمایت نظامی از جبهه جدایی طلب پولیساریو در صحرای باختری متهم کرده است محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مغرب اول مه قطع روابط دیپلماتیک خود را با ایران اعلام و این کشور را متهم کرد که از طریق حزب الله لبنان همپیمان خود , سلاح برای جبهه پولیساریو که مورد حمایت الجزایر قرار دارد ارسال کرده است. همه طرفها این اتهام را رد کرده اند.

ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مغرب در مصاحبه با مجله «ژون آفریک» که یکشنبه منتشر شد الجزایر را متهم کرد که «پوشش و حمایت عملی» را برای نشستهایی که در پایتخت الجزایر بین مسئولانی از حزب الله و پولیساریو برگزار شد فراهم کرده است.
عبدالعزیز بن علی شریف سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه الجزایر در واکنش به این اتهام در بیانیه ای اعلام کرد :« وزیر مغربی به جای ارائه مدارک انکار ناپذیری که ادعا می کند در اختیار دارد و در واقع اصلا وجود ندارد به فریبکاری و دروغ پراکنی روی آورده است.»  
وی تاکید کرد :« الجزایر محکومیت و مخالفت شدید خود را با اظهارت غیر مسئولانه وزیر امور خارجه و همکاری مغرب ابراز می کند و این اتهامات را بی اساس و غیر قابل توجیه می داند.»  
وی همچنین اظهارات بوریطه را در خصوص نقش الجزایر در منطقه ساحل محکوم کرد. بوریطه در این مصاحبه الجزایر را به دست داشتن در بی ثباتی منطقه متهم کرده بود. 
بن علی شریف تاکید کرد «جامعه بین المللی به طور کامل مشارکت گسترده ای را که الجزایر برای ثبات در منطقه داشته , ستوده است.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 1:22:11