امضای سه هزار نماينده پارلمان کشورهاي جهان پای « سند حمايت از قدس »

شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 23:50:1
امضای سه هزار نماينده پارلمان کشورهاي جهان  پای « سند حمايت از قدس »

تهران- الکوثر: سه هزار نماينده پارلمان از کشورهاي مختلف « سند قدس » در حمايت از حقوق فلسطينيان را امضا مي کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اتحاديه غير دولتي « بين المجالس براي قدس » روز شنبه در بيانيه اي از مشارکت حدود 3000 نماينده پارلمان در امضاي « سند قدس » براي حمايت از حقوق فلسطينيان خبر داد.
اين بيانيه در نشست مطبوعاتي در شهر استانبول ترکيه که در آن بيش از 50 نماينده پارلمان از کشورهاي الجزاير ، تونس ، سودان ، مصر ، فلسطين ، اردن ، عراق ، يمن ، ليبي و ترکيه حضور داشتند اعلام شد.
برنامه ها و فعاليت هاي مربوط به امضاي سند قدس از اوايل ماه جاري آغاز شده و قرار است تا 14 همين ماه پايان يابد.
اين سند بر اساس آنچه که سامان دهندگان آن مي گويند واکنش عملي به اقدام دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به امضاي سندي است که قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت مي شناسد. بر اساس اين سند ( سند قدس ) جامعه بين المللي بايد در قبال اقدامات تحريک آميز و خصمانه اسرائيل و آمريکا عليه فلسطينيان احساس مسئوليت کند و قدس را به عنوان پايتخت ابدي فلسطين به رسميت بشناسد.
حميد الاحمر رئيس اتحاديه بين المجالس براي قدس ، نورالدين نباتي نماينده پارلمان ترکيه و رئيس اتحاديه پارلماني حمايت از قدس در پارلمان اين کشور و حسن توران رئيس کميسيون دوستي ترکيه و فلسطين نيز در اين نشست مطبوعاتي حضور داشتند و حاضران تاکيد کرد اين سند موقتي نيست بلکه پيام زندگي و حيات و براي نسل هاي بعدي ما است تا اين که فلسطين آزاد شود.
اتحاديه بين المجالس براي قدس سال 2015 تشکيل شد و مقر آن در شهر استانبول ترکيه است و با هدف پويا کردن و هماهنگ کردن نقش پارلمان هاي جهان در قبال قدس و فلسطين و هماهنگ کردن تلاش هاي پارلماني در زمينه حمايت از قدس و فلسطين تشکيل شد.
فعاليت اين اتحاديه همزمان با ادامه برگزاري راهپيمايي هاي « بازگشت » در مناطق مرزي غزه با فلسطين اشغالي است و اوج برنامه و فعاليت اتحاديه بين المجالس براي قدس در روزهاي 14 و 15 ماه مه جاري ( مصادف با سالروز نکبت- روز اشغال فلسطين ) تحت عنوان « تظاهرات ميليوني بازگشت » خواهد بود.


اخبار فلسطین را  اینجا  پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 23:47:9