سرلشکر باقری : برجام از ابتدا مطلوب ما نبود

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 10:9:25
سرلشکر باقری : برجام از ابتدا مطلوب ما نبود

تهران- الکوثر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اعلام خروج آمریکا برجام اظهار کرد: برجام از ابتدا مطلوب ملت ایران نبود و ملت ایران با بزرگواری آن را پذیرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: برجام مطلوب ملت ایران نبود و آن چیزی نبود که ما آن را بپسندیم اما برای اتمام حجت با جهان ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت. با این وجود آن کشور استکباری حتی بر این امضای خود نیز پایدار نماند.

وی ادامه داد: با این کار از یک سو همه جهانیان فهمیدند که حق کجاست و باطل کدام است و از سوی دیگر یکبار دیگر در داخل مشاهده کردیم که اگر می خواهیم سربلند باشیم ، پایدار بمانیم  و در برابر طوفان ها ایستادگی کنیم، باید روی پای خودبایستیم و به برجام و امثال آن اتکا نکنیم.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری درادامه با بیان اینکه ماموریت نیروهای مسلح، دفاع از منافع کشور است، گفت: در چهل سال گذشته ملت در ابعاد دفاعی و امنیتی با موفقیت مسیر خود را طی کرده است.

باقری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح در شرایطی هستند که ضمن انجام ماموریت های خود، آماده‌اند در ابعادی به حاکمیت و دولت در اداره امور کشور هم کمک کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی نیروهای مسلح غیرقابل انکار است، افزود: با وجود همه تهدیدات و توطئه های دشمنان، با قطعیت به دولتمردان اعلام کردیم که امنیت وجود دارد تا به توسعه ملی بپردازند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: بارها مقامات فعلی و گذشته استکبار جهانی بدنبال حمله به ایران بودند. در همین یک سال و اندی که رئیس جمهور بی خرد آمریکا روی کار آمده، وزیر دفاعش بارها به او فشار آورده که بایستی برای تهاجم به ایران آماده شوید و ارتش جلوی آن را گرفته و گفته هزینه و تلفات بی نهایت بالایی خواهد داشت.

باقری ادامه داد: در سه ماه گذشته فرد جوان بی خرد عربستانی با رئیس جمهور آمریکا مسئولیت حمله به ایران را گردن همدیگر می اندازند، اما جرات این کار نمی کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند امکان حمله نظامی ندارند، سراغ جنگ اقتصادی رفتند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: در آمریکا، وزارت خزانه داری مدتهاست بدنبال این است که یک دلار به سمت ایران نیاید.

باقری با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم، اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.

وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 10:1:10