حمودی : دولت آینده عراق در چارچوب معادلات منطقه ای و بین المللی تشکیل خواهد شد

سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 18:41:39
حمودی :  دولت آینده عراق  در چارچوب معادلات منطقه ای و بین المللی تشکیل خواهد شد

بغداد- الکوثر: رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق و عضو فهرست الفتح،­ تاکید کرد عراقیها دولت آینده خود را در چارچوب معادلات منطقه ای و بین المللی تشکیل خواهند داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همام حمودی گفت: آشتی در عراق به معنای آن است که همه برای ساختن عراق همکاری کنند، همانطور که همه طوایف در عراق برای رویارویی با داعش همکاری کردند. فهرست های فرااستانی­ و فراطایفه ای برای مشارکت در این انتخابات تشکیل شده است. بهترین آشتی ملی زمانی بود که خون های ما در رویارویی با داعش، با یکدیگر آمیخته شد.

وی افزود: یکی از برکات روحیه رویارویی با داعش تشکیل چنین فهرست های جامع و ملی بود. این نخستین بار است که چنین گامی در مسیر درست برداشته می شود. ان شاء الله می خواهیم در گام های بعدی در پارلمان و پس از آن، عراقیها برای ساختن کشورشان متحد شوند.­
حمودی گفت : تجربه ثابت کرده است که هر دولت موفقی باید سازگاز با کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ باشد. بخشی از رسیدن دولت به موفقیت آن است که موضع تحریک کننده ای در مسایل منطقه ای و بین المللی نداشته باشد، زیرا ما در عمل به حمایت بین المللی و منطقه ای برای موفقیت تجربه مان در عراق نیاز داریم.­
وی خاطر نشان کرد: نباید تحمیل یا دخالت خارجی در عراق وجود داشته باشد و این مسئله کرامت مردم را مخدوش می کند و همانطور که می دانید عراقیها نسبت به این مسایل حساس هستند.­ ما عراقیها بازیهای منطقه ای و بین المللی را درک کرده ایم و ان شاء الله دولت خود را در چارچوب معادلاتی که شناخته شده است، تشکیل خواهیم داد. تاثیر خارجی بر انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در عراق مانند گذشته نیست، زیرا همه طرف های منطقه ای یا بین المللی سرگرم مشکلات خود هستند و دغدغه های دیگری به جز دخالت در عراق دارند.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 16:39:0