استخدام جاسوسان اسرائیلی برای سندسازی علیه موافقان برجام

سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 13:12:12
استخدام جاسوسان اسرائیلی برای سندسازی علیه موافقان برجام

تهران - الکوثر: بر اساس اسناد منتشر شده دولت آمریکا یک آژانس جاسوسی خصوصی اسرائیلی را به استخدام خود درآورده تا علیه افرادی که به نوعی در به نتیجه رسیدن برجام نقش داشتند سند سازی کند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس اسنادی که به رویت خبرنگاران گاردین و آبزرور رسیده، دولت دونالد ترامپ برای ضربه زدن به برجام و تحت فشار قرار دادن دولت قبلی آمریکا یک شرکت خصوصی در امر جاسوسی به نام Black Cube را استخدام کرده است.

وظیفه این شرکت که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی دو نفر از افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به نام های «آوی یوناس» و «دن زورلا» تاسیس شده و دفاتری در تل آویو، لندن و پاریس دارد جمع آوری اطلاعات علیه افرادی است که در به نتیجه رسیدن برجام نقش داشته اند.

بر همین اساس «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما، و «کالین کاهل» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» از جمله افرادی هستند که این آژانس جاسوسی درباره آنها تحقیق می کند. 

بر اساس گفته های خبرنگاران روزنامه گاردین، جاسوسان اسرائیلی علاوه بر مسائل کاری درباره زندگی خصوصی اعضای دولت باراک اوباما نیز تحقیق می کنند تا شاید بتوانند مدرکی را برای تحت فشار قرار دادن آنها در خصوص توافق هسته ای ایران و همچنین شدت بخشیدن به انتقادات ترامپ از ایران بیابند.

این وضعیت در حالی است که Black Cube مدعی شده هیچ ارتباطی با دولت ترامپ و یا توافق هسته ای ایران ندارد و هر رسانه ای که خلاف این موضوع را مطرح کند در پی گمراه کردن مردم است.


سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 13:12:1