ارتش یمن: بیانیه پنتاگون ثابت کرد جنگ علیه یمن در وهله اول جنگی آمریکایی است

یک شنبه 16 اردیبهشت 1397 - 14:53:16
ارتش یمن: بیانیه پنتاگون ثابت کرد جنگ علیه یمن در وهله اول جنگی آمریکایی است

تهران - الکوثر: سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، بیانیه پنتاگون درباره مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی در جنگ علیه یمن، درستی رویکرد رهبران یمن در همان لحظات اول را نشان داد و ثابت کرد که جنگ علیه این کشور در وهله اول جنگی آمریکایی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،به نوشته سایت شبکه خبری المیادین، اشرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: اگر حمایت واشنگتن نبود، دست‌های آن در منطقه هرگز جرات نمی‌کردند حتی یک تیر به سوی یمن شلیک کنند.

لقمان اظهار داشت: بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون درباره مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی در جنگ علیه یمن، درستی رویکرد رهبران یمن در همان لحظات اول را نشان داد و ثابت کرد که جنگ علیه این کشور در وهله اول جنگی آمریکایی است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاملا حق دارند از تمامی ابزارها برای دفاع از یمن در برابر نیروهای اشغالگر با تابعیت‌های مختلف استفاده کنند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نیز در همین راستا با انتشار توئیتی به آمریکایی‌ها هشدار داد، اگر پای بر خاک یمن بگذارند، پاي آنها قطع خواهد شد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تمامی جبهه‌ها در کمین آنها هستند.

الحوثی در توئیتی دیگر با تاکید بر اینکه مردم یمن مخالف حضور نیروهای نظامی بیگانه در کشورشان هستند، نوشت، اظهارات مسؤولان آمریکایی بر مخالفت آنها با صلح و ادامه دادن به این مخالفت جهت افزایش تنش‌ها علیه یمن دلالت دارند.

 


یک شنبه 16 اردیبهشت 1397 - 14:52:59

دسته بندی :