مناسبت نیمه شعبان تجلی وحدت اسلامی است

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 18:33:20
مناسبت نیمه شعبان تجلی وحدت اسلامی است

تهران – الكوثر: پژوهشگر برجسته اسلامی گفت مناسبت نیمه شعبان نقش مهمی در تحکیم وحدت اسلامی ایفا می کند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پژوهشگر اسلامی سید محمد هاشم المدنی در گفتگو با برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر گفت: اغلب مناسبتهای اسلامی در بین مسلمانان مشترک است و این مسئله مهم یک چشم انداز روشن و صریحی است که بتوان بوسیله آن در بین مسلمانان همبستگی ایجاد کرد وآنان را به تاریخ و مقدسات مشترکشان آشنا کرد.

سید هاشم المدنی با اشاره به مناسبت نیمه شعبان افزود: ما مناسبتی را جشن می گیریم که بسیار بزرگ و گرامی و نقطه عطفی است در تاریخ اسلام وآن ولادت امام زمان (عج) ونیز نیمه شعبان که شب مبارکی برای همه مسلمانان است. این مناسبت چشم انداز وحدت آفرین است چرا که همه مذاهب اسلامی بدون استثنا به عقیده مهدویت و ظهور مهدی منتظر ایمان دارند.

این پژوهشگر اسلامی در ادامه گفت: این مسئله مهم نقش برجسته ای در گسترش وحدت اسلامی و فرهنگ تقریب بین مذاهب ایفا می کند. درست است که در جزئیات مهدویت اختلاف نظر وجود دارد اما همگی در عقیده به وجود مهدی منتظر که امت اسلامی منتظر اوست و باید به او ایمان بیاورد و از او تبعیت کند اتفاق نظر دارند. همچنین همه مسلمانان بر این باورند که این مهدی موعود از فرزندان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 18:33:13