فارین پالیسی فاش کرد:

نقش امارات در ترور صالح الصماد

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 9:16:54
نقش امارات در ترور صالح الصماد

تهران- الکوثر: نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی درباره شهادت «صالح الصماد» از رهبران ارشد انصارالله یمن نوشت این حمله با استفاده از پهپاد ساخت چین از یک اتاق عملیات در امارات انجام شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیراً در یک حمله هوایی به شهادت رسید و نشریه «فارین پالیسی» گزارش داد این حمله هوایی، کار امارات است و نشان می‌دهد که اماراتی‌ها در عملیات‌های نظامی خود جسورتر شده‌اند.

هر چند «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا در توییتی اعلام کرد که این عضو بلندپایه انصار الله یمن در حمله نیروی هوایی سعودی با هدایت برادرش محمد، ولی‌عهد عربستان ترور شده، اما نشریه فارن پالیسی از نقش امارات در این ماجرا خبر می‌دهد.

به گزارش فارین ‌پالیسی، روز دوشنبه بعدازظهر، یک نوار ویدئویی سیاه و سفید از یک پهپاد در فضای مجازی پخش شد که از کاروانی با دو خودرو که به سمت شمال در امتداد جاده 45، واقع در شرق «حدیده»، در غرب یمن، حرکت می‌کرد، فیلم می‌گرفت.

در این نوار ویدئویی، هدف پهپاد که یک تویوتا لندکروزر است وارد یک خیابان فرعی می‌شود و چند ثانیه بعد، هدف یک موشک «آرو 7» ساخت چین قرار می‌گیرد.

فارن پالیسی با اشاره به حمله هوایی که الصماد در آن کشته شد، نوشت، این حمله هوایی بر افزایش جسارت نظامی امارات متحده عربی تأکید می‌کند.

طبق این گزارش، از سال 2016، این کشور عضو حوزه خلیج‌فارس تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا خود را به عنوان نخستین شریک غرب در منطقه در مبارزه با تروریسم تثبیت کند و در عین حال قابلیت نظامی خود را از طریق معاملات تسلیحاتی با پکن تقویت می‌کند.

بنا به گزارش فارین پالیسی، امارات عربی متحده تا حد زیادی به نیروهای تحت حمایت ائتلاف ریاض در یمن، کمک نظامی می‌کند و هم‌اکنون تلاش‌های خود را در جهت حمایت از «طارق صالح» خواهر زاده «علی عبدالله صالح» رئیس سابق حزب کنگره مردمی یمن و رئیس ‌جمهور پیشین این کشور متمرکز کرده است. طارق، هدایت عملیات نظامی برای گرفتن بندر حدیده از انصارالله را برعهده دارد.

طبق این گزارش،‌گرچه سعودی‌ها مسئولیت حمله هوایی که به کشته شدن الصماد منجر شد، برعهده گرفته‌اند اما اطلاعات این حمله از طریق کارکنان طارق صالح در اختیار امارات عربی متحده که این حمله را انجام داده، قرار گرفته است.

طبق این گزارش، حمله به الصماد نشان می‌دهد که امارات به دنبال ادامه تقابل نظامی و محک زدن توانمندی‌های جدید خود است.

با این حال فارن پالسی ادامه داد، حمله به الصماد چالشی برای دولت‌های غربی، انگلیس، سوئد، هلند و دیگر کشورهایی محسوب می‌شود که به شدت از فرایند صلح سازمان ملل در یمن حمایت می‌کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 9:16:44