لاوروف : غربیها به دنبال تجزیه سوریه هستند

شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 20:48:35
لاوروف : غربیها به دنبال تجزیه سوریه هستند

تهران - الکوثر : سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد حمله هوایی غربیها به سوریه نشان داد عاملان این اقدام ، تنها در سخن و حرف ، از حاکمیت و یکپارچگی سوریه حمایت می کنند و در واقع تلاش می کنند بر طرحهای خود در خصوص تجزیه سوریه سرپوش بگذارند.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد حمله هوایی سه کشور آمریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه اوضاع را در این کشور و سطح بین المللی پیچیده کرد و نشان داد عاملان این اقدام ، تنها در سخن و حرف ، از حاکمیت و یکپارچگی سوریه حمایت می کنند و در واقع تلاش می کنند بر طرحهای خود در خصوص تجزیه سوریه سرپوش بگذارند.
لاوروف در نشست سه جانبه با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد من اطمینان دارم جمهوری عربی سوریه یک کشور متحد و یکپارچه و با حاکمیت باقی خواهد ماند و در آن همه گروهها و طوایف و ادیان با حقوق برابر و با صلح در کنار هم و با همسایگان خود و بدون هیچ تهدیدی برای مرزهای بین المللی در این منطقه بسیار مهم زندگی خواهند کرد.

وی تاکید کرد باید به سوریها برای پاکسازی این کشور از وجود تروریستها کمک کنیم و همه ما به دولت سوریه برای تحقق آن در نزدیکترین زمان ممکن و ایجاد پل بین گروههای مختلف و بازسازی ویرانیها کمک می کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

 


شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 20:48:27