سناتور آمریکایی کمک ناچیز بن سلمان را به مردم غزه به سخره گرفت!

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 20:50:39
سناتور آمریکایی کمک ناچیز بن سلمان را به مردم غزه به سخره گرفت!

تهران - الکوثر : یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا گفت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای خود قایق نیم میلیارد دلاری می خرد اما به مردم نوار غزه تنها 50 میلیون دلار کمک می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سناتور برنی ساندرز عضو مجلس سنای آمریکا گفت :« ولیعهد سعودی که اخیرا به آمریکا سفر کرد یک قایق تفریحی به ارزش نیم میلیارد دلار خریداری کرده است تنها به این دلیل که زیبا بوده است. و واقعا هم زیباست.» 
وی افزود :« ولیعهد سعودی خودش گرانترین خانه جهان را به ارزش 300 میلیون دلار خریداری کرده است ، بله آن هم زیباست.»
ساندرز که دو روز پیش در نشست سالانه سازمان «جی استریت» متعلق به یهودیان آمریکا سخن می گفت افزود :« ملک سلمان تنها 50 میلیون دلار به آنروا برای کمک به فلسطینیها در غزه ارائه کرده است که تنها 10 درصد ارزش قایق تفریحی بن سلمان است.»
وی که با هیلاری کلینتون برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری گذشته رقابت کرده بود خطاب به سعودیها و کشورهای منطقه گفت شما باید حرف زدن صرف از مشکلات ساکنان غزه را متوقف کنید و برای آن اقدام کنید.
سازمان مرکزی آمار فلسطین چند روز پیش اعلام کرده بود بیش از نیمی از ساکنان غزه در سال 2017 از فقر رنج برده اند.
بر اساس این آمار ، میزان فقر در غزه (که دو میلیون نفر جمعیت دارد) چهار برابر کرانه باختری (که دو میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد) است و فقر شدید نیز شش برابر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 20:50:21