خواننده مشهور انگلیسی: حمله شیمیایی به دوما صرفا تبلیغات کلاه سفیدها است

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 13:54:33
خواننده مشهور انگلیسی: حمله شیمیایی به دوما صرفا تبلیغات کلاه سفیدها است

تهران- الکوثر: راجرز واترز خواننده انگلیسی و عضو سابق گروه «پینک فلوید» در کنسرت خود در اسپانیا گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه را گروهی جعلی و حامی تروریستها نامید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، واترز خواننده و نوازنده مشهور انگلیسی پیش از آغاز کنسرت خود در شهر بارسلونای اسپانیا خطاب به تماشاگران گفت :« شخصی از من خواست که از دوما و حمله شیمیایی صحبت کنم. من در اینجا می گویم که کلاه سفیدها یک سازمان جعلی است و برای این شکل گرفته است تا برای تکفیریها و تروریستها تبلیغ کند. این اعتقاد من است.» 

او درحالی این اظهارات را بیان کرد که آمریکا ، انگلیس و فرانسه برای حمله به سوریه بر اساس گزارشهایی که کلاه سفیدها ارائه و ادعا کرده بودند نظام سوریه به شهر دوما حمله شیمیایی انجام داده است ، آماده می شدند.

این خواننده پاپ انگلیسی علت حمایت نکردن از این ادعای کلاه سفیدها را توضیح داد و گفت :« اگر به تبلیغات کلاه سفیدها و دیگران گوش کنیم ترغیب خواهیم شد تا دولتهای خود را به بمباران مردم سوریه تشویق کنیم. این اشتباه بزرگی است که پیامدهای زیادی برای همه خواهد داشت.»

وی اضافه کرد :« کاری که ما باید انجام دهیم این است که دولتهای خود را متقاعد کنیم که سوریه را بمباران نکنند تا تحقیقات ضروری انجام شود. این بهترین راه است چرا که ما در جهانی زندگی می کنیم که به نظر می رسد تبلیغات اهمیت بیشتری از آنچه رخ داده است دارد.»

وی پیش از این تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شده و رفتار صهیونیستها را به رفتار مقامات آلمان نازی تشبیه کرده بود.

او علاوه بر این از سیاستهای دونالد ترامپ به ویژه در خصوص ساخت دیوار در مرز با مکزیک انتقاد کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 13:44:54