بثینه شعبان : درخواست ترامپ از کشورهای عربی حیرات آور است !

چهار شنبه 29 فروردین 1397 - 9:50:29
بثینه شعبان : درخواست ترامپ از کشورهای عربی حیرات آور است !

تهران - الکوثر : بثینه شعبان مشاور رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت بسیار عجیب است که یک کشور اشغالگر از کشورهای دیگر برای اشغال سوریه دعوت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بثینه شعبان در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت درصورتی که این اظهارات حقیقت داشته باشد امری حیرت انگیز است که کشوری اشغالگر که غیر قانونی وارد کشوری شده، از طرف های دیگر می خواهد تا بیایند و آن کشور را اشغال کنند.

وی افزود: تاکنون چنین مساله ای در روابط بین الملل سابقه نداشته است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال پیش از این اعلام کرده بود ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه است.

این نشریه افزوده بود: آمریکا در تلاش است تا یک نیروی نظامی متحد از کشورهای عربی را جایگزین نیروهای نظامی خود در سوریه کند تا در طرح ثبات پس از شکست داعش در این کشور حضور داشته باشند. 

این روزنامه اضافه کرد دولت آمریکا از امارات عربی متحده ، عربستان سعودی و قطر خواسته است با میلیاردها دلار در این طرح مشارکت کنند و نیروهای خود را برای بازگرداندن ثبات به ویژه در شمال سوریه به این کشور اعزام کنند. 

به گفته این روزنامه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با مسئولان مصری تماس گرفته و این طرح را به آنها نیز پیشنهاد کرده است. 

همزمان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی از آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه در قالب «ائتلاف اسلامی مبارزه با داعش» خبر داد.

مقام های سوری تاکنون بارها اشغال سوریه به دست نیروهای آمریکایی و ترکیه ای را محکوم کرده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای عضویت درکانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 29 فروردین 1397 - 9:50:0