تلاش شاه سعودی برای فرافکنی در اجلاس سران عرب

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 18:33:12
تلاش شاه سعودی برای فرافکنی در اجلاس سران عرب

تهران- الکوثر: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی که کشورش حامی بزرگ تروریسم و مسبب بسیاری از فجایع و بحران های منطقه است در سخنرانی افتتاحیه بیست و نهمین اجلاس سران عرب، ایران را به مداخله آشکار در امور کشورهای عربی متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در عین حال در حالی که فقط 24 ساعت از تجاوز سه کشور غربی به سوریه می گذرد، شاه سعودی که خود را مدافع کشورهای عربی می‌داند از اینکه علنا موضوع سوریه را مطرح کند خودداری کرد.

شاه عربستان در سخنرانی خود در نشست سالانه سران عرب در ظهران در شرق عربستان سعودی گفت: «ما بار دیگر اقدامات تروریستی را که ایران در کشورهای عربی مرتکب شده است محکوم و مداخله آشکارش را در امور کشورهای عربی رد می کنیم».

سلمان که کشورش به تلاش بی‌وقفه برای تحمیل «معامله قرن» بر فلسطینی ها متهم است همچنین تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس رد کرد و گفت: «قدس بخش جدایی ناپذیر سرزمین های فلسطینی است». این در حالی است که سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر قدس و حومه آن بخشی از «معامله قرن» است که محمد بن سلمان درباره آن با آمریکا و رژیم صهیونیستی به توافق رسیده و برای تحمیل آن بر فلسطینی ها فشار می آورد.

همچنین شاه عربستان که کشورش مسئول کشته شدن هزاران شهروند بیگناه یمنی در حملات هوایی و موشکی رژیم سعودی به مناطق مسکونی و بیمارستانها و مدارس این کشور است، از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در «محکومیت شلیک موشک های بالستیک ساخت ایران به شهرهای عربستان» ابراز رضایت کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 18:33:2