کارشناس مصری تشريح کرد:

در چه صورت ایران به حمله نظامی در سوریه پاسخ می‌دهد؟

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 16:32:36
در چه صورت ایران به حمله نظامی در سوریه پاسخ می‌دهد؟

تهران- الکوثر: کارشناس امور ایران معتقد است ایران در برابر آنچه در سوریه روی می دهد دست به حمله تلافی جویانه نخواهد زد مگر در صورتی که نیروهایش در خاک سوریه کشته شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ابوزید جابر» استاد دانشگاه مصری در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک عربی گفت: تهدیدات چند روز پیش مقامات ایرانی درباره پاسخ دادن به حملات علیه سوریه، واکنشی به حملات اسرائیل به پایگاه هوایی تی-4 بود که طی آن شماری از نظامیان ایرانی کشته شدند ولی ایران اکنون دست به حملات تلافی جویانه نخواهد زد.

این کارشناس افزود، ایران در صدد است اوضاع در سوریه را به شکلی متوازن مدیریت کند. این کشور از یک سو از نظر نظامی به خوبی با ارتش سوریه هماهنگ است و از نظر سیاسی و دیپلماتیک نیز با ترکیه و روسیه هماهنگ است. این مسئله موجب می شود هدف قرار دادن این کشور در داخل سوریه کاری دشوار باشد زیرا همه موضع گیری های ایران هماهنگ شده و به خوبی بررسی شده است.

ابوزید جابر خاطرنشان کرد: تنها شرایطی که موجب خواهد شد ایران مواضع نظامی آمریکا یا مناطق معینی را در خشکی یا دریا هدف قرار دهد که یگانهای نظامی آمریکا در آنجا مستقر هستند این است که دولت آمریکا مواضع ایران را عمدا و با برنامه ریزی قبلی هدف قرار دهد زیرا در این صورت نیروهای ایرانی هدف مستقیم آمریکایی ها خواهند بود و ایران چنین اقدامی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

جابر خاطرنشان کرد: «حضور اسرائیل در مرز با سوریه، آن را به هدفی آسان برای هر حرکت انتقام جویانه چه از طرف حزب الله لبنان یا پایگاه های نظامی داخل سوریه که ایرانیها در آنها مستقر هستند تبدیل می کند. همین چند روز پیش دیدیم که بعد از تهدیدات ایران به واکنش نشان دادن به حمله اسرائیل، موجی از وحشت در بین ساکنان شمال اسرائیل ایجاد شد».

شایان ذکر است آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه با مطرح کردن ادعای حمله شیمیایی در غوطه شرقی، مناطقی را در سوریه هدف قرار دادند. دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را قاطعانه تکذیب می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 16:32:27