هشدار ابراهیم الجعفری درباره پیامدهای منفی تنش آفرینی در سوریه

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 14:2:25
هشدار ابراهیم الجعفری درباره پیامدهای منفی تنش آفرینی در سوریه

بغداد- الکوثر: وزیر امور خارجه عراق گفت هرگونه تنش آفرینی در سوریه تاثیر منفی بر امنیت و ثبات کل منطقه می گذارد و به تروریسم فرصتی برای از سرگیری فعالیت هایش می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم الجعفری در گفتگوی تلفنی با جان سولیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تاثیر منفی تنش آفرینی در سوریه بر امنیت و ثبات منطقه و تاثیر آن بر جان گرفتن گروه های تروریستی پس از شکست آنها در عراق و سوریه تاکید کرد: شجاعت برای صلح مهم تر از شجاعت برای جنگ است.

ابراهیم الجعفری همچنین با تشریح دیدگاه عراق درباره بحران سوریه بر ضرورت اولویت دادن راه حل سیاسی تاکید کرد و گفت ملت سوریه خودش باید سرنوشتش را مشخص کند.

سولیوان نیز در این گفتگو به تشریح جزئیات تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه پرداخت و مدعی شد در این عملیات سه مرکز مرتبط با تسلیحات شیمیایی هدف قرار گرفت.

ادعای وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه و استفاده از آنها به بهانه ای برای تجاوز نظامی به سوریه تبدیل شد ولی دمشق به شدت هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی را تکذیب کرده و تحقیقات بیطرفانه بازرسان را در این زمینه خواستار شده است. آمریکا و متحدانش بدون آن که منتظر نتایج تحقیقات سازمان بین المللی منع تسلیحات شیمیایی بمانند بامداد شنبه مراکزی را در سوریه هدف حمله قرار دادند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 14:2:18