امیل لحود تجاوز آمریکا به سوریه را به شدت محکوم کرد

شنبه 25 فروردین 1397 - 14:58:41
امیل لحود  تجاوز آمریکا به سوریه را به شدت محکوم کرد

بیروت - الکوثر: دفتر امیل لحود رییس جمهور پیشین لبنان طی بیانیه ای تجاوز مشترک آمریکا و بریتانیا و فرانسه به سوریه را به شدت محکوم کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی این اقدام را نقض روشن حاکمیت سوریه، نادیده گرفتن تمام کنوانسیون ها و هنجارها و قوانین ارتباطات بین المللی دانست که در شأن و منزلت مردم آزاد منطقه نیست.
وی این اقدام را تجاوزی برای تکمیل تجاوز اخیر رژیم اسرائیل علیه سوریه و ادامه پروژه فتنه و پشتیبانی از تروریسم در سوریه دانست.

امیل لحود در ادامه: "موفقیت ارتش سوریه در مقابله و شکست این تجاوز سه جانبه را پیامی روشن به دشمن اسرائیلی و دستیارانش دانست.

نتیجه تجاوز اخیر نابودی بیشتر تروریست ها خواهد بود

در پی تجاوز مشترک آمریکا و بریتانیا و فرانسه به سوریه، سفیر سوریه در لبنان در گفت و گو با شبکه «المیادین» گفت:گرچه آمریکا و همپیمانانش از هر ابرازی برای طولانی کردن عمر تروریست ها در سوریه استفاده می کنند اما نتیجه تجاوز اخیر نابودی بیشتر تروریست ها خواهد بود.

وی با اشاره به روحیه بالا و سرازیر شدن مردم سوریه به خیابان ساعاتی پس از حملات هوایی، آن را تعبیر این سخن «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دانست که گفت آنچه در دوما رخ داد نمایش استفاده از سلاح شیمیایی بود و بعد از هر پیروزی بزرگ در سوریه این نمایش تکرار می شود.

وی گفت تجاوز سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه ناکام و مبتنی بر اوهام است و بازی استفاده از سلاح شیمیایی هیچ کس حتی افکار عمومی بریتانیا و فرانسه را هم اقناع نکرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


شنبه 25 فروردین 1397 - 14:51:56

دسته بندی :