سید حسن نصرالله : رژیم صهیونیستی با حمله به سوریه مرتکب حماقت شد

جمعه 24 فروردین 1397 - 23:13:48
سید حسن نصرالله : رژیم صهیونیستی با حمله به سوریه مرتکب حماقت شد

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد رژیم صهیونیستی با حمله به ایرانی‌ها در سوریه مرتکب اشتباهی تاریخی و حماقتی بزرگ شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دبیرکل جنبش حزب الله در سخنانی در همایش انتخاباتی ”وفای به عهد” در منطقه ضاحیه بیروت افزود :« رژیم صهیونیستی تعمدا به دنبال قتل اعضای سپاه پاسداران ایران بود و این در هفت سال جنگ سوریه بی‌سابقه بود. حتی در ژانویه ۲۰۱۵ هم اسرائیلی‌ها اعلام کردند که قصد قتل اعضای سپاه پاسداران را در قنیطره نداشته‌اند. البته ایرانی‌ها خود در خصوص پاسخشان تصمیم خواهند گرفت اما من به اسرائیلی ها می‌گویم که مرتکب یک اشتباه تاریخی و حماقتی بزرگ شدند و خود را به ورطه جنگ مستقیم با ایران افکندند. آنان با دست خود، خودشان را در برابر ایران قرار داده اند. این اقدام متجاوزانه سرفصلی جدید در تاریخ است که روند جدیدی را در سیاست برخورد و رویارویی خواهد گشود. شما خودتان را در رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران قرار دادید.» 

سید حسن نصرالله درباره ادعای حمله شیمیایی در سوریه نیز گفت :« آنچه که در دوما رخ داد یک نمایش فریب بود و واقعا مبنایی نداشت.  عقلانی نیست طرفی که پیروز جنگ و روند به نفع او در جریان است از سلاح شیمیایی استفاده کند. همه ما استفاده از سلاح شیمیایی را در هر نبردی محکوم می کنیم. بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، آنچه در دوما رخ داد و گفته می شود حمله شیمیایی بوده است، نوعی نمایش است. هر بار پیروزی بزرگی در سوریه رخ می دهد نمایش هایی با مضمون به کارگیری سلاح شیمیایی در این کشور تکرار می شود. در چنین شرایطی تهدیدات ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیانگر آن است که با وجهه جدیدی از وجوه استکباری آمریکا روبرو هستیم. ترامپ در پی آن است تا خواسته هایش را بر تمامی کشورهای جهان دیکته کند و این کشورها را به سمت گزینه های مورد نظر خودش سوق دهد. این حق تمامی کشورهای جهان است تا از دولت ناهمگون آمریکا که در حوزه های راهبردی گیج و سرگردان است نگران باشند. این حق همه کشورهای جهان است که از دولتی که ریاستش را شخصی منفعل چون ترامپ بر عهده دارد نگران باشند. منطق ترامپ منطق تجاری، مالی و معامله است. در این میان عربستانی ها هم کاملا آماده اند تا بدون هیچ تردیدی به آمریکا پول تزریق کنند. ولیعهد عربستان کاملا آماده است تا بدون هیچ تردید و شبهه ای به دولت آمریکا پول بپردازد. در این میان ترامپ به دلیل مشکلات داخلی و پرونده ای که از او در دست رابرت مولر، بازرس ویژه وجود دارد، سرگردان و حیرت زده است. مواضع مبهم و پیچیده آمریکا در تحولات مختلف نتیجه شخصیت منفعلانه، عقلانیت تجاری و به هم ریخته ترامپ و دولت ناهمگون اوست.»  

وی اضافه کرد توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمی تواند سوریه ، ایران ، روسیه و مردم منطقه را بترساند.  

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله درباره اوضاع داخلی لبنان نیز گفت :« ائتلاف و هماهنگی میان حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان به این معنی نیست که این دو حزب در هم ادغام شدند و به یک حزب تبدیل شدند. اختلافات انتخاباتی موجود میان حزب الله و جریان ملی نباید تفاهم سیاسی میان این دو حزب را مخدوش کند. ما خواستار جنگ داخلی نیستیم، خواسته ما صلح داخلی است، صلحی که کشور را از تاثیر جنگ های منطقه به دور نگه دارد. آنانی که تروریست ها را به رشته کوههای شرق لبنان گسیل می دارند، آنانکه انتحاری ها را به منطقه ضاحیه در بیروت اعزام می کنند خواستار جنگ داخلی در لبنانند. ساکنان بیروت همانانی هستند که با قدرت سلاح، نظامیان اشغالگر را با خفت از پایتخت لبنان بیرون راندند. لبنان همچنان نیازمند آشتی ملی است و این هدف با تداوم ارتباط میان طیف های مختلف مردم لبنان میسر می شود.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای عضویت درکانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید 


جمعه 24 فروردین 1397 - 23:13:16