پنج زخمی در دقایق اولیه سومین هفته «راهپیمایی بازگشت»

جمعه 24 فروردین 1397 - 14:33:9
 پنج زخمی در دقایق اولیه  سومین هفته «راهپیمایی بازگشت»

تهران - الکوثر: جمعیت انبوهی از فلسطینیان ساکن غزه از پیش از ظهر امروز (جمعه) به سوی مرزهای اراضی اشغالی رهسپار شده‌اند تا سومین هفته «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سومین هفته «راهپیمایی بازگشت» در نوار غزه با شعار «برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم اشغالگر» با حضور هزاران نفر که هر لحظه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، پشت فنس‌های امنیتی در مرز با اراضی اشغالی آغاز شده است.

نظامیان صهیونیست با سلاح و گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان فلسطینی حمله کردند.

گروه‌های فلسطینی همچنین مشغول انجام مقدمات برای جمعه "برافراشته شدن پرچم فلسطین و سوزاندن پرچم اسرائیل" هستند و از مردم خواسته‌اند مشارکت گسترده‌ای در این راهپیمایی داشته باشند.

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی

این سومین هفته‌ای که فلسطینیان ساکن غزه تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل - که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به رسمیت شناخته شده - تأکید کنند. آن‌ها همچنین اقدام به برپایی چادرهایی در فاصله‌ای دور تر از فنس‌های امنیتی کرده‌اند.

در سه هفته گذشته 32 تن شهید و بیش از 3 هزار تن زخمی شده‌اند و طبق تصاویر و ویدئوهای بسیاری که منتشر شده، مأموران صهیونیستی بی‌محابا با گلوله‌های جنگی به سمت فلسطینیان شلیک می‌کنند.

گفتنی است که همزمان با آغاز این راهپیمایی صبح امروز (جمعه) شهرک‌نشینان صهیونیست، مسجدی را در منطقه «عقربا» واقع در جنوب شهر نابلس آتش زدند.

تا کنون پنج تن در نزدیکی نوار غزه با شلیک مستقیم مأموران صهیونیست، زخمی شده‌اند.

فلسطینیان همچنین اقدام به اقامه نماز جمعه در کنار چادرهای برپا شده کردند.

در کرانه باختری و در شهرک «نعلین» در غرب رام‌الله نیز میان فلسطینیان و مأموران صهیونیستی درگیری رخ داده و صهیونیست‌ها با گاز اشک‌آور به فلسطینیان حمله کرده‌اند.

صهیونیست‌ها در شرق «خان یونس» با گاز اشک آور یک چادر امداد رسانی را با گاز اشک آور هدف قرار دادند که در پی آن 10 کادر پزشکی مسموم شدند که وزارت بهداشت فلسطین این اقدام صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده است. گفتنی است که خبرنگاران حاضر در صحنه نیز از گازهای اشک آور بی نصیب نمانده‌اند.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


جمعه 24 فروردین 1397 - 14:33:4