احزاب و شخصیت های عربی، حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند

سه شنبه 21 فروردین 1397 - 15:51:36
احزاب و شخصیت های عربی، حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند

دمشق - الکوثر: احزاب و شخصیت های عربی اعلام کردند تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه با هدف حمایت از تروریست ها صورت گرفت

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رسمی سوریه « سانا » از بیروت و صنعاء گزارش داد:احزاب و شخصیت های عربی حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و تأکید کردند این تجاوز، مؤید تلاش بیهوده جدید این رژیم برای نجات تروریست ها و بالا بردن روحیه آنان پس از تحمل شکست های متوالی در مقابل قهرمانی های ارتش سوریه است.
­حزب قومی اجتماعی لبنان تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل به فرودگاه نظامی « تی - 4 » ارتش سوریه را محکوم و تأکید کرد این حمله در چارچوب تلاش های رژیم صهیونیستی برای کمک به گروه های تروریستی است به خصوص اینکه پس از شکست سنگینی که ( تروریست ها ) در غوطه شرقی متحمل شدند.
این حزب در بیانیه ای اعلام کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به طور همزمان به لبنان و سوریه بود زیرا جنگنده های این رژیم با نقض حریم هوایی لبنان و با استفاده از این حریم به این پایگاه نظامی سوی حمله کردند.
در این بیانیه از دولت لبنان درخواست شده است تدابیر لازم و فوری را در همه زمینه ها اتخاذ کند.
بر اساس این بیانیه ، این تجاوز ظالمانه و خائنانه رژیم صهیونیستی، تحول خطرناکی و حاوی پیام های حمایت این رژیم از گروه های تروریستی مستقر در سوریه است به خصوص پس از آن که ارتش این کشور توانست به وجود تروریست ها در غوطه شرقی پایان دهد و این گروه تروریستی را به طور کلی در مقابل یک سرنوشت سیاه و نامعلومی قرار دهد.
حزب قومی سوری اجتماعی لبنان از شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز درخواست کرد این تجاوز خطرناک را به طور علنی محکوم کند و به تریبون و سکویی که آمریکا و متحدانش از آن علیه کشورهای مستقل بهره برداری می کنند تبدیل نشود.
از سوی دیگر جنبش امل لبنان حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را تلاشی برای جبران شکست های تروریست ها و متزلزل کردن عملیات پایان حضور آنان در غوطه شرقی سوریه و همچنین پوششی برای برخی از هسته های تروریستی برای حملات جدید در این کشور دانست.
دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در بیانیه ای اعلام کرد مباح شمردن حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه در واقع تجاوز به لبنان تلقی می شود و دستگاه های ذیربط در لبنان باید برای دفاع از حریم هوایی و آسمان این کشور تدبیری اتخاذ کنند و اجازه ندهند دشمنان از این حریم علیه دوستان و برادران استفاده کنند.
جنبش امل این حمله وحشیانه را به شدت محکوم و با سوریه ابراز همبستگی کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی « تی- 4 » ارتش سوریه را به شدت محکوم و اعلام کرد کاملا روشن است هر باری که ارتش قهرمان سوریه دستاورد و پیروزی مهمی در عرصه نبرد با گروه های تروریستی کسب می کند این رژیم اشغالگر به تجاوز نظامی به سوریه مبادرت می ورزد و از طریق آن در صدد ارسال این پیام برای تروریست ها است که از آنان حمایت می کند.
تجمع علمای مسلمان لبنان پیروزی های میدانی ارتش سوریه و مقابله موفق با حملات هوایی صهیونیست ها را تبریک گفت و تأکید کرد این رژیم هرگز نخواهد توانست این پیروزی ها را متوقف کند.
در این بیانیه خواستار شکایت دولت لبنان از رژیم اشغالگر اسرائیل در شورای امنیت به علت نقض حریم هوایی لبنان شد و تصریح کرد اقدام اسرائیل به حمله به سوریه با استفاده از حریم هوایی لبنان ، نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت است.
علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان نیز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و اعلام کرد این تجاوز با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.
حسن خلیل گفت: « این تجاوز تلاش برای احیای گروه های تروریستی و تقویت روحیه آنان از طریق اعمال فشار بر دولت سوریه و متحدان آن است.»
وی درباره طمع ورزی های اسرائیل و چشمداشت آن به منابع نفتی لبنان هشدار داد و تصریح کرد لبنان هرگز از حقوق خود در آب های سرزمینی چشم پوشی نخواهد کرد.
امیل لحود رئیس جمهور سابق لبنان نیز حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: « آن چه که ما شاهد آن بودیم همزمان با پیروزی های جدید ارتش سوریه در دوما رخ داد. این که سوریه توانست چندین فروند موشک صهیونیست ها را رهگیری و منهدم کند بار دیگر ثابت کرد معادله در سوریه تغییر کرده و سوریه به یک کشور پیشرفته در زمینه نظامی تبدیل شده است و این بازتاب مثبتی بر شرایط محور مقاومت می گذارد و قدرت بازدارندگی آن را در قبال رژیم صهیونیستی تقویت می کند."
علی عسیران عضو فراکسیون آزادی و توسعه در پارلمان لبنان نیز تجاوز نظامی صهیونیست ها به سوریه را به شدت محکوم کرد.
عسیران در بیانیه مطبوعاتی بر ضرورت پایبندی به گزینه مقاومت در مقابله با تجاوزات مستمر اسرائیل علیه سوریه و لبنان و منطقه عربی تأکید کرد.

عبدالله الجبری دبیرکل جنبش امل لبنان حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و تأکید کرد این حمله پس از آن رخ داد که ارتش سوریه و متحدان آن پیروزی های زیادی را در عرصه نبرد بر تروریست های تکفیری کسب کردند.
الجبری در بیانیه ای گفت: « دخالت نظامی رژیم صهیونیستی برای حمایت از گروه های تکفیری تروریستی که برای چندمین بار رخ می دهد بار دیگر موید وجود همکاری و هماهنگی این رژیم با تروریست ها است.»
دکتر زهیر عثمان الجعید هماهنگ کننده کل جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم و تأکید کرد این حمله بیانگر سلطه گری ، قلدری و خودبرتر بینی است که آمریکا در منطقه در دستور کار قرار داده است.
الجعید نیز هدف از این حمله تقویت روحیه بحرانی تروریست ها دانست تروریست هایی که ضربات مهلک و شکست های مستمری متحمل شدند.
حزب بعث عربی سوسیالیستی یمن نیز در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم و تأکید کرد این حمله بیانگر ارتباط محکم و نزدیک میان آمریکا ، رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی است.
در این بیانیه آمده است این تجاوز صهیونیستی آمریکا با هدف تلاش برای جبران شکست های پیاپی تروریست ها در سوریه است و برای از بین بردن عملیات پایان حضور آنان در غوطه شرقی صورت گرفت.
این حزب یمنی همبستگی کامل خود با دولت و مردم سوریه و حمایت از همه اقداماتی که این کشور برای حفظ امنیت ، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام می دهد اعلام کرد.
حزب ( التنظیم الوحدوی الشعبی الناصری ) در یمن نیز حمله صهیونیست ها به اراضی سوریه را به شدت محکوم و در بیانیه ای اعلام کرد همه گروه ها و سازمان های حقوقی عربی ، منطقه ای و بین المللی این تجاوز آشکار به کشوری که رویاهای دشمنان را نقش بر اب کرده و بر گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش پیروز شده است محکوم می کنند.
در این بیانیه از مقاومت و جانفشانی های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تمجید و قدردانی شد.
حزب ترقی خواه بعث عربی در اردن نیز حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی « تی - 4 » در حومه شرقی حمص در سوریه به شدت محکوم و تأکید کرد این تجاوز بر نا امیدی شدید دشمنان سوریه در نتیجه شکست آنان در مقابل ارتش سوریه تأکید دارد.
حزب ترقی خواه بعث عربی در اردن در بیانیه ای افزود سوریه پیروزی بزرگی کسب کرده است حال صهیونیست ها ، شرکاء ، متحدان و مزدوران آن ها هرکاری می خواهند انجام بدهند. ارتش سوریه به پیگرد گروه های تروریستی و پاکسازی اراضی این کشور از لوث این گروه ها و ناکام گذاشتن توطئه های شوم آنان ادامه می دهد.
بر اساس این بیانیه ، حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه مؤید حمایت کامل این رژیم از گروه های تروریستی و واکنشی به پیروز های ارتش سوریه متحدان آن در غوطه شرقی است.
حزب اتحاد دموکراتیک مصر نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه « تی- 4 » در سوریه را به شدت محکوم و آن را وحشیانه توصیف کرد.
حسن ترک رئیس این حزب در بیانیه ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی از سکوت رسمی عربی بهره برداری می کند و به شارلاتان بازی و تجاوزگری هایی که دیگر در اراضی اشغالی فلسطین نیست ادامه می دهد. این رژیم دامنه تجاوزگری خود را گسترش داده و دست جنایت خود را به سوی کشور مقاوم سوریه دراز کرده است.
حسن ترک گفت: « حمله صهیونیست ها به خاک سوریه واکنش به پیروزی هایی است که ارتش این کشور در نبرد با تروریست ها در غوطه شرقی محقق کرده و آن را از لوث وجود عناصر تکفیری ازاد کرده است»
وی افزود رژیم صهیونیستی مادر تروریسم و ایجاد کننده اصلی گروه های تروریستی است. ارتش سوریه وارد جنگ میدانی با تروریسم و صهیونیسم شده و قادر است بر همه دشمنان سوریه و امت عربی پیروز شود.
احزاب موسوم به ائتلاف « لقاء مشترک » در یمن نیز در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم و آن را در چارچوب جبران شکست های مستمر تروریست ها در مقابل ارتش سوریه توصیف کرد.
احزاب لقاء مشترک یمن در این بیانیه همبستگی کامل خود را با دولت و مردم سوریه و حق قانونی ارتش این کشور در پاسخ به این تجاوز وحشیانه و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی خود اعلام کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید

 


سه شنبه 21 فروردین 1397 - 15:10:59