تلاش اسرائیل برای تبدیل مسجدی تاریخی به مرکزی تجاری

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 13:6:21
تلاش اسرائیل برای تبدیل مسجدی تاریخی به مرکزی تجاری

تهران - الکوثر: مقامات اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل مسجد تاریخی «ظاهر عمر زیدانی» واقع در منطقه طبریه (شمال شرق فلسطین اشغالی) به مرکزی تجاری و تفریحی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسعود غنایم، عضو «لیست مشترک عربی» در پارلمان رژیم صهیونیستی در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد اسرائیل که مسئول برنامه‌ریزی و ساخت آنچه که به «اراضی اسرائیل» نامیده می‌شود، است نسبت به تبدیل مسجد زیدانی شهر «طبریه» به مکان تجاری و تفریحی واکنش نشان داد.

غنایم در نامه خود به وزیر اقتصاد اسرائیل، با اشاره به حرمت این مسجد و تقدس آن در میان مسلمانان، خواستار توقف تبدیل این مسجد به مرکز تجاری شد و این تغییر کاربری را از بین بردن حرمت مسجد و اهانت به اعتقادات مسلمانان دانست.

این نماینده اظهار داشت که این مسجد دارای ارزش تاریخی است و حفاظت از آن و جلوگیری از تغییر و تحول در آن ضروری است ضمن آنکه این مسجد، عبادت‌گاه مسلمانان و حفظ احترام آن واجب است.

گفتنی است که این مسجد چند سال پیش از این به عنوان انبار مصالح ساختمانی استفاده می‌شده و سال‌ها است که از سوی گروه‌های افراطی یهودی مورد حمله و محلی برای دفن زباله شده است.

یادآوری می‌شود، این مسجد تاریخی و باستانی توسط «ظاهرعمر زیدانی» در قرن ۱۸ میلادی بنا شد. این مسجد همچنین به «مسجد فوقانی» معروف و در منطقه شمالی «طبریه» در شمال شرق فلسطین اشغالی واقع شده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 13:6:15