انتقاد حقوق بشری اروپا از رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 11:21:9
انتقاد حقوق بشری  اروپا از  رژیم صهیونیستی

رام الله- الکوثر: هیأت‌های اعزامی اتحادیه اروپا به فلسطین، ضمن اشاره به نقض قوانین حقوق کودکان در سرزمین‌های اشغالی از رژیم صهیونیستی خواستند تا مطابق قوانین بین‌المللی به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نماینده اتحادیه اروپا و رؤسای هیأت‌های اعزامی کشور‌های این اتحادیه در فلسطین دیروز (چهارشنبه)، ضمن انتشار بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را به پایبندی به قوانین بین‌المللی در زمینه رعایت حقوق کودکان فلسطینی، دعوت کردند.

این بیانیه با اشاره به تظاهرات‌ اخیر در سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد: در ماه‌های گذشته تعداد کودکان فلسطینی بازداشت‌ شده در سرزمین‌های اشغالی و قدس شرقی، افزایش یافته است.

بیانیه مذکور همچنین از نگرانی اتحادیه اروپا درباره مسائل مربوط به شرایط، چگونگی بازجویی، دستگیری و بازداشت کودکان فلسطینی، خبر داد و افزود: بسیاری از کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند.

 هیأت‌های اعزامی اتحادیه اروپا در این بیانیه با بیان اینکه طبق قوانین بین‌المللی، دستگیری و بازداشت و حبس کودکان فقط در شرایط استثنایی و برای مدت کوتاه انجام می‌شود، تأکید کردند: اسرائیل ملزم است به قوانین بین‌المللی درباره شرایط بازداشت کودکان، احترام بگذارد.

یادآور می‌شود، طبق آمار «انجمن اسرای فلسطین» رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۱۸م حدود ۳۵۳ کودک را بازداشت کرده و در حال حاضر نیز ۳۵۰ کودک در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.


 

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 11:19:30