برنامه حماس و جهاد اسلامی برای راهپمایی عظیم روز نکبت

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 10:28:24
برنامه حماس و جهاد اسلامی برای راهپمایی عظیم روز نکبت

غزه- الکوثر: جنبش های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در حال برنامه ریزی برای برگزاری راهپیمایی عظیم در سرزمین های فلسطینی به مناسبت «روز نکبت» هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین راستا اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه تلفنی با زیاد النخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد. در بیانیه حماس در این باره آمده است‏، هنیه و النخاله در این تماس تلفنی به بررسی تحولات اخیر به ویژه نتایج و پیامدهای راهپیمایی بازگشت و گام های بعدی در این زمینه و ساز و کارهای تقویت اقدام مشترک برای توسعه این قبیل تلاش‌ها به گونه ای که در خدمت آرمان فلسطین باشد پرداختند.

بر اساس این بیانیه‏، هنیه و النخاله از نقش مردم فلسطین و فداکاری های آنان که موجب رسوایی صهیونیست های تروریست شد و آرمان فلسطین را در شرایطی که با مشکلات فراوان مواجه است بار دیگر مطرح کرد، ستایش کردند و ضرورت افزایش تلاش ها برای برگزاری باشکوه راهپیمایی بزرگ در سالگرد «روز نکبت» و دعوت مردم به شرکت در آن را خاطرنشان ساختند.

در این تماس همچنین بر روابط راهبردی حماس و جهاد اسلامی و توافق نظر فکری و سیاسی آنان در اکثر مسائل و ضرورت توسعه این روابط و روابط با دیگر گروه های فلسطینی تاکید شد.

شایان ذکر است در راهپیمایی بزرگ بازگشت که جمعه گذشته همزمان با روز زمین در مرز غزه و فلسطین اشغالی برگزار شد دست کم 18 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و صدها نفر زخمی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 10:28:6