زلزله‌ در نظام آموزشی عربستان سعودی

یک شنبه 12 فروردین 1397 - 1:43:25
زلزله‌ در نظام آموزشی عربستان سعودی

بيروت- الکوثر: وزارت آموزش عربستان سعودی در راستای برنامه های ولیعهد این کشور برای تبدیل کردن چهره افراطی رژیم سعودی به چهره‌ای میانه‌رو، کتاب‌ها و مواد آموزش دینی در مدارس این کشور را تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین راستا قرار است ظرف چند روز آینده، میلیونها کتاب آموزش دینی جدید در مدارس عربستان سعودی توزیع می شود.

وزارت آموزش عربستان سعودی از هفته گذشته توزیع میلیونها نسخه کتاب درسی دینی را با همکاری ارتش و گارد ملی در مدارس این کشور آغاز نموده و کتاب‌های قدیم درس «پرورشی» را از سطح کشور جمع‌آوری می‌کند. در کتاب‌های جدید هر چیزی که مؤید تفکر اخوان المسلمین و تفاسیر آنان از قرآن کریم باشد حذف شده و بر خلاف روال 80 سال گذشته این کشور، دیدگاه های اسلامی مسامحه‌آمیزتر را با استناد به قرآن کریم جایگزین می کند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چندین بار ادعا کرده است می‌خواهد «اسلام میانه‌رو» را جایگزین اسلام افراطی کنونی در عربستان کند.

با توجه به ناهمگونى جامعه سعودى، تبعات میان مدت و بلند مدت این گونه اقدامات که در حکم ترویج مظاهر لائیسیته است گریبانگیر نظام حاكم هم خواهد شد كه این نیز مى تواند بخشى از سناریوى غرب براى آل سعود باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 فروردین 1397 - 1:43:12