تظاهرات یمنیها در نقاط مختلف جهان در اعتراض به جنایات عربستان سعودی

دو شنبه 6 فروردین 1397 - 20:56:18
تظاهرات یمنیها در نقاط مختلف جهان در اعتراض به جنایات عربستان سعودی

تهران- الکوثر: همزمان با آغاز چهارمین سال جنگ عربستان علیه یمن ، مردم این کشور تظاهرات اعتراض آمیزی در داخل و خارج از این کشور آغاز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جمعی از پناهندگان یمنی در پایتخت آلمان جنایات ظالمانه سعودی ها و تداوم انتقامجویی آنان از مقاومت و پایداری مردم یمن در سه سال گذشته، تظاهرات کردند.
در پی فراخوان گروه "آزادگان یمنی در آلمان"، ‌‍‌یمنی ها در اعتراض به جنایات مداوم سعودی های در جنگ با فقیرترین کشور منطقه، سکوت مجامع بین المللی و همدستی در این جنایات را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان پرچم یمن، تصاویر و تابلوهایی را در دست داشتند که روایتگر جنگی بود که زنان را بیوه، کودکان را یتیم و ساختمان ها و انسان ها را نابود کرده است. 

شرکت کنندگان همچنین تصاویر خونینی از کودکان آواره و گرسنه یمنی در دست داشتند که به وبا مبتلا شده اند و غذایی برای خوردن ندارند. پناهندگان یمنی در آلمان از جامعه بین المللی خواستند با عمل به وظایف خود جنگ علیه این کشور را متوقف کند و دست از حمایت آل سعود بردارد.

آنان از کشورهای عربی و اسلامی خواستند در کنار مردم یمن بایستند و مانع از ظلم به آنان شده و مجدانه برای نجات جان هزاران زن، مرد و کودکی تلاش کنند که ابزارهای نابودگر نیروهای ائتلاف آنان را می کشد.

یکی از فعالان یمنی در سخنرانی در این تجمع تاکید کرد: "یمنی ها بر سر عهد و پیمان خود با کشورشان باقی خواهند ماند و پیروزی یمن حتمی است."

برخی از مخالفان بحرینی در برلین و فعالان اروپایی و عرب به منظور اعلام همبستگی در این تجمع حضور داشتند.
در همین زمینه، یمنی های مقیم انگلیس، کانادا، نیویورک، سوئد و ژنو نیز خود را برای حضور در تظاهرات گسترده ای برای گرامی داشت سومین سالگرد جنگ یمن، آماده می کنند. 

یکی از شعارها در این تجمعات "سومین سالگرد جنگ یمن" و "جنگ عربستان علیه یمن" خواهد بود و شرکت کنندگان در آن از کشورهای غربی خواهند خواست فروش سلاح به ریاض را متوقف کند.

نشان دادن مظلومیت مردم یمن و کشتار غیر نظامیان در طول سه سال گذشته نیز از دیگر فعالیت های این تجمعات خواهد بود.

قرار است در لندن نیز شرکت کنندگان با تظاهرات در خیابان های لندن به سمت محل اقامت ترزا می نخست وزیر این کشور حرکت کنند. وی چند روز پیش با محمد بن سلمان جنایت کار جنگی دیدار کرد، اما از وی نخواست به کشتار مردم یمن پایان دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای عضویت درکانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 6 فروردین 1397 - 20:55:44