الجزیره:کوشنر اعتراضات داخلی در آل سعود را به محمد بن سلمان اطلاع داده است

جمعه 3 فروردین 1397 - 12:32:19
الجزیره:کوشنر اعتراضات داخلی در آل سعود را به محمد بن سلمان اطلاع داده است

تهران- الکوثر: منابع آمریکایی فاش کردند جارد کوشنر مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا، اطلاعات محرمانه مربوط به اعتراضات داخلی در خاندان آل سعود را در اختیار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «اینترسپت» (Intercept) به نقل از مسئولان اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد جارد کوشنر قوانین این کشور را درباره تبادل اطلاعات سری با طرف های خارجی نقض کرده  و  بعضی از  اطلاعات محرمانه را که مربوط به اعتراضات داخلی بعضی شاهزادگان سعودی نسبت به محمد بن سلمان بود، در اختیار ولیعهد سعودی قرار داده است.
ناصر الحسینی خبرنگار الجزیره در واشنگتن گفت: تحلیلگران امنیتی معتقدند کوشنر قوانین آمریکا را به چالش کشیده و قوانین فدرال مربوط به محرمانه بودن اطلاعات حساس را نقض کرده است.
کین گاد کارشناس مسائل امنیتی در واشنگتن به الجزیره گفت:«به نظر می رسد دستگاه اطلاعاتی آمریکا، جارد کوشنر را در این باره شکار کرد. کوشنر دقیق ترین اطلاعات را برای سعودی ها افشا کرده است. چنین اقداماتی از همان ابتدا درباره کوشنر نگران کننده بود. نه فقط به علت بی تجربه و ساده لوح بودن کوشنر که ممکن است چنین اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار دهد، بلکه این احتمال وجود دارد که طرف های خارجی به نوعی بتوانند او را زیر فشار قرار دهند. به همین علت دسترسی او به اطلاعات امن نبود.»
در ادامه این گزارش آمده است: کاخ سفید هنوز به گزارش اینترسپت در این باره پاسخ نداده است. منابع مطلع امنیتی در یک مقاله شجاعانه این بار با صراحت، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا را به درز دادن اطلاعات حساس امنیتی به ریاض متهم کردند.

اینترسپت تأکید کرد منابع مطلع تأیید کردند کوشنر که هر روز از گزارش های سیا در کاخ سفید اطلاع پیدا می کرد، قوانین فدرال را نقض کرد و مضمون بعضی از گزارش های روزانه درباره اوضاع سیاسی عربستان را درز داده است.

این منابع فاش کردند کوشنر که بر اساس مسئولیت خود از اسامی شخصیت های مشهور سعودی که به صورت پنهانی با محمد بن سلمان مخالف بودند اطلاع پیدا کرده بود، این اسامی را در ماه فوریه گذشته در اختیار طرف های سعودی نزدیک به محمد بن سلمان قرار داد. کوشنر در آن زمان سفر کوتاه و سری به عربستان داشت و با ولیعهد سعودی دیدار کرد.
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: بگفته این منابع، ولیعهد سعودی پس از دیدار با کوشنر، موج بازداشت ها را در بین اعضای خاندان آل سعود آغاز کرد و شاهزادگان و شخصیت های برجسته ای را در هتل ریتز کارلتون ریاض به بهانه مبارزه با فساد بازداشت کرد. اما همه این ماجرا برای پنهان کردن این مسئله بود که داماد رئیس جمهور آمریکا، اطلاعات سری را درز داده است. این ماجرا، یکی از خطرناکترین خبرهای درز کرده است که به فعالیت اطلاعاتی آمریکا مربوط می شود و امکان دارد باعث بروز بحران بی اعتمادی شدیدی بین دستگاه اطلاعاتی این کشور و کاخ سفید شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 3 فروردین 1397 - 12:32:7