بن سلمان : عربستان در حملات یازده سپتامبر نقشی نداشت !

دو شنبه 28 اسفند 1396 - 11:30:23
بن سلمان :  عربستان در حملات یازده سپتامبر نقشی نداشت !

تهران- الکوثر: ولی‌عهد عربستان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در خصوص نقش عربستان در حادثه 11سپتامبر مدعی شد طبق اسناد سیا و تحقیقات کنگره، اسامه بن‌لادن می‌خواست بین خاورمیانه و غرب و بین عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا اختلاف ایجاد کند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد بن سلمان  درگفتگو با شبکه خبری سی . بی .اس درباره نقش عربستان در حمله به برج‌های دو قلوی نیویورک در تاریخ 11 سپتامبر سال 2001 میلادی با انکار نقش کشورش در این حملات آن را صرفا به بن لادن منتسب کرد و گفت:  «در حملات 11 سپتامبر، اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده) 15 سعودی را در راستای هدفی آشکار به خدمت گرفت. طبق اسناد سیا و تحقیقات کنگره، اسامه بن‌لادن می‌خواست بین خاورمیانه و غرب و بین عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا اختلاف ایجاد کند.»

ولی‌عهد سعودی در بخش دیگری از اظهاراتش، درباره دستگیری شمار زیادی از اقتصاددانان، روحانیون و نواندیشان و سرکوب آنها نیز باادعای اینکه عربستان سعودی به موازین حقوق بشر معتقد است،  افزود:  در واقع ما به مفهوم حقوق بشر معتقدیم، اما در نهایت استانداردهای عربستان سعودی همان استانداردهای آمریکا نیست. نمی‌خواهم بگویم کمبودهایی نداریم. حتماً داریم، اما طبیعتاً برای رفع این نقائص کار می‌کنیم.»

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی در اولین مصاحبه تلویزیونی‌اش با این شبکه آمریکایی، همچنین بار دیگر با تکرار ادعاهای خود درباره ایران، تهران را به تلاش برای گسترش نفوذ در یمن متهم و ادعا کرد : یک گروه شبه‌نظامی (انصارالله) در حال برگزاری مانورهای نظامی و استقرار موشک درست در مجاورت مرز ما هستند. فکر نمی‌کنم آمریکا بخواهد روزی شاهد حضور شبه‌نظامیانی در مکزیک باشد که موشک به سمت واشنگتن، نیویورک و لس‌آنجلس شلیک می‌کنند.»

بن سلمان در پاسخ به اینکه آیا رقابت با ایران بر سر اسلام است، گفت: «ایران، رقیب عربستان سعودی نیست و  ارتش ایران هم جزو پنج ارتش برتر در جهان اسلام نیست.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 28 اسفند 1396 - 11:30:13