ابومهدی المهندس از حمایت ایران از بسیج مردمی عراق می‌گوید

یک شنبه 27 اسفند 1396 - 17:43:5
ابومهدی المهندس از حمایت ایران از بسیج مردمی عراق می‌گوید

بغداد- الكوثر: نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق ضمن یادآوری حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از عراق در جنگ با تروریست‌های داعش، ‌از آمریكا و ائتلافش كه تلاش دارند پیروزی بر داعش را به خودشان نسبت دهند انتقاد كرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابو مهدی المهندس گفت از بیان حمایتهای تسلیحاتی، برنامه ریزی و مشاوره ای ایران از عراق خجالت نمی‌كشیم.

وی در همایش بهار پیروزی و شهادت در نجف اشرف گفت این ایران بود که برای گشودن جاده سامراء و تأمین امنیت آن برنامه ریزی کرد.این ایران بود که هواپیماهای بدون خلبان و سوخو به عراق اعزام کرد.

نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق افزود: هنوز خونهای ما خشک نشده است و تا همین الان خونها در حویجه و مناطق دیگر ریخته می شود و کسانی هستند که می خواهند پیروزی بر داعش را به این و آن نسبت دهند و تاریخ را جعل کنند. وی تأکید کرد برای آزادسازی تکریت هیچ تلاش بین المللی که به ما کمک کند صورت نگرفت.

المهندس تصریح کرد ائتلاف بین المللی (به فرماندهی آمریكا) در طول ماههای ژوئیه و اوت سال 2014 میلادی حتی یک گلوله به ما نداد و باید در تاریخ ثبت و ضبط شود که صاحب عمامه سیاه (آیت الله سیستانی) و جوانان این کشور بودند که عراق را آزاد کردند.

نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق تأکید کرد: در بیان حمایتهای جمهوری اسلامی ایران که با سلاح و مشاوره و برنامه ریزی به ما کمک کرد و همچنین در بیان حمایت های جوانان حزب الله لبنان خجالت نخواهم کشید. این ایران بود که برای گشودن و تأمین امنیت جاده سامراء برنامه ریزی كرد و هواپیماهای بدون خلبان و سوخو برای پشتیبانی ما فرستاد.

المهندس گفت زمانی که الرمادی سقوط کرد ائتلاف کجا بود؟ چه کسانی فلوجه را آزاد کردند؟ شبکه های رسمی نباید تاریخ را جعل کنند و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های بسیج مردمی را کم اهمیت جلوه دهند. نیروهای مبارزه با تروریسم همچنان می‌جنگند این در حالی است که عربستان و امارات تا الان دلارهای زیادی برای ویران کردن عراق هزینه کرده‌اند و نبرد هنوز پایان نیافته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 اسفند 1396 - 17:42:32