هشدار موسسات بین المللی درباره شیوع دیفتری در یمن

یک شنبه 27 اسفند 1396 - 10:6:25
هشدار موسسات بین المللی درباره شیوع دیفتری در یمن

تهران- الکوثر: سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار دادن درباره شیوع بیماری دیفتری در یمن اعلام کرد تاکنون بیش از 70 نفر به علت ابتلا به این بیماری در یمن جان باخته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیوع بیماری دیفتری برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته در یمن مشاهده شد. پیشتر هم بیماری وبا در این کشور تلفات بسیاری به جا گذاشته است.

والدین نگران و ناامید در درمانگاهی در صنعا صف کشیده اند تا کودکان خود را برای پیشگیری از ابتلا به دیفتری و نجات از مرگ واکیسنه کنند. سازمان جهانی بهداشت پویش واکیسناسیون همگانی در یمن به راه انداخته است تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند. کارکنان این سازمان تاکنون نزدیک به 2.5 میلیون کودک و نوجوان- 6 هفته ای تا 15 ساله- را واکسینه کرده اند.

جنی موستو، مدیر بخش عملیات در سازمان جهانی بهداشت گفت: «شیوع بیماری دیفتری در یمن از پایان سال گذشته میلادی اتفاق افتاد. تاکنون 1300 مورد ابتلا به دیفتری داشته ایم و بیش از 70 نفر هم جان باخته اند. گسترش دیفتری در بسیاری از بخش ها و استان های یمن گزارش شده است».

به گفته جنی موستو، شیوع بیماری هایی همچون وبا و دیفتری نشانه ناکارآمدی دستگاه درمانی و بهداشتی یک کشور است زیرا مردم واکسینه نمی شوند و به آب سالم دسترسی ندارند و سیستم تخلیه ی فاضلاب به علت جنگ نابود شده است. علت همه این نابسامانی ها جنگ است و تا وقتی صلح و آرامش برقرار نشود چیزی تغییر نخواهد کرد.

دیفتری، نوعی عفونت شدید باکتریایی است که در گلو و بینی اتفاق می افتد. هنگامی که فردی به این عفونت مبتلا می شود سموم ناشی از عفونت وارد جریان خون شده و با ایجاد لایه ای عفونی در دستگاه تنفسی و تب شدید، مجاری تنفسی را مسدود می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 اسفند 1396 - 10:6:13